Geen Halo of Shield op een Indycar. Ondanks de zware crashes en dodelijke ongevallen in de Indycar wil men niet aan dit soort oplossingen, terwijl de Formule 1 zonder deze incidenten de Halo introduceerde. De nieuwe Indycar moet de serie naar een hoger niveau brengen. Dallara ontwierp het chassis voor motorleveranciers Honda en Chevrolet, waarbij de motorleveranciers niet langer een eigen aeropackage hebben. Het chassis is voor alle deelnemers gelijk, waardoor invloed van een coureur op het resultaat veel groter is. Er is ingezet op het verbeteren van de aerodynamica, waarbij de auto's een veel modernere uitstraling krijgen. Inhalen en close racing stonden bovenaan de wensenlijst van de organisatie van de Indycar-series. Om die reden is ervoor gekozen om downforce te winnen via de onderkant van de auto, maar tegelijkertijd de voor- en achtervleugel te verkleinen. Hierdoor hebben de coureurs minder last van drag en kunnen ze dichter achter hun voorganger rijden.
39lMTvu4vV0
889569897499549701
BOLDER. SAFER. MORE THRILLING. #INDYCAR More info: https://t.co/SDg32M0wyg pic.twitter.com/naVxdtsNXj — IndyCar Series (@IndyCar) 24 juli 2017
Meest gelezen