Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Kan Ferrari het gat naar Red Bull en Verstappen dichten? "Dat is bijna niet te doen"

Ferrari neemt voor de aankomende race op Imola flink wat upgrades mee, maar maakt de Scuderia daarmee ook de gewenste sprong naar voren? Coureur Tom Coronel, F1-kenner Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken het in de Formule 1-podcast van RacingNews365.

Sainz Miami
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Ferrari had afgelopen week twee filmdagen op het testcircuit van de Scuderia, Fiorano, op het programma staan. Op de vrijdag reed Charles Leclerc al rond met de nodige updates op zijn auto, waardoor de verbeteringen ook voor de buitenwereld voor een deel te zien waren. Daarbij lijkt het er vooral op dat de sidepods het meest zijn aangepast, maar ook rond de halo zijn er wat verbeteringen doorgevoerd.

De Scuderia zal ongetwijfeld nog veel meer in petto hebben, maar daar komen we over een paar dagen pas achter tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna op Imola. Toch denken de heren van de Formule 1-podcast van RacingNews365 wel te weten wat de impact is van deze upgrade. "Vier tienden sneller met één update, dat is bijna niet te doen. Tenzij je McLaren heet, maar dan begin je negen van de tien keer ook wel echt met een redelijk shithok, zeg maar", zo begint F1-kenner Ruud Dimmers zijn verhaal.

"Net zoals ze vorig jaar hadden, waarbij ze de nieuwe auto eigenlijk pas na drie of vier races geïntroduceerd werd. Al kwam de grote slag zelfs in Oostenrijk pas, geloof ik. Maar vier tienden sneller voor Ferrari? Als je de Italiaanse media moet geloven denk ik dat Ferrari inmiddels 59 wereldtitels had", aldus Dimmers.

'Geloof er helemaal niks van'

Tom Coronel, analist en autocoureur, valt de F1-kenner daar nog bij. "En niet te vergeten, op zo'n korte baan ga je dat grote verschil niet maken. Kijk, doe je dat op Spa-Francorchamps of Suzuka, dan kun je het heel duidelijk terugvinden. Maar op Imola? Nee, daar geloof ik helemaal niks van", zo vertelt Coronel.

"Ze hebben nu een beetje de inlaten van de sidepods van Red Bull. Eigenlijk het oude concept, want het is ook niet de brievenbus die Red Bull nu heeft. Maar drie, vier, vijf tienden winnen met één upgrade? De wens is vaak de vader van de gedachte", aldus Dimmers.

Op het Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari in Imola zal pas echt duidelijk worden hoe de onderlinge verhoudingen er uit komen te zien en of Ferrari Red Bull echt uit kan gaan dagen.

Er werd natuurlijk veel meer besproken in de Formule 1-podcast van RacingNews365. Beluister hieronder de volledige podcast!

Ook interessant:

Met de Grand Prix van Emilia-Romagna (Imola) staat alweer race nummer zeven op het programma van dit Formule 1-seizoen. Kan Max Verstappen zich revancheren en opnieuw de overwinning naar zich toetrekken of weet de concurrentie opnieuw de strijd aan te gaan met Red Bull? Dit en nog veel en veel meer in deze gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365, natuurlijk met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk!

Wil je de podcast liever bekijken? Dat kan hier op ons YouTube-kanaal!

Praat mee!

Viaplay
x
Max Verstappen maakt zich geen zorgen: "Dit zegt niks voor Monaco"