Halverwege de Grand Prix van België begon het even te regenen. Niet hard genoeg om bandenwissels te zien, maar wel hard genoeg om de baan hier en daar wat glibberig te maken. Dat ondervond ook Max Verstappen aan den lijve. Nietsvermoedend reed hij omhoog van Eau Rouge richting Raidillon, toen zijn RB19 even 'kwispelde'. Gelukkig voor de kampioenschapsleider wist hij zijn Red Bull op het grijze te houden, met een klein beetje hulp van de uitloopstroken. Verstappen legt uit wat er mis ging. "De regen verplaatste zich over het circuit. Soms werd het aan de ene kant erger, soms weer op andere plekken. Het verschilde elke ronde." "Toen ik in de desbetreffende ronde bij Eau Rouge aankwam, regende het daar waarschijnlijk net wat harder dan aan de andere kant van het circuit, waar ik niet op gerekend had. Het was net dat beetje gladder dan ik dacht dat het zou zijn." Check hieronder nog eens dat momentje. Artikel gaat daarna verder .
Soms lukt het, soms niet
Verstappen wist een crash gelukkig te voorkomen. Al met al kwam hij dus goed weg, maar lekker was het niet. Toch ligt hij er niet van wakker. "Het gebeurt nou eenmaal. Je probeert het zo snel mogelijk te corrigeren. Soms lukt dat, soms ook niet. Gelukkig heb je op die hoge snelheden veel downforce dat op de auto werkt. Dat helpt mee. Dus ja, het was niet best." Niet alleen dat was even een minder moment. Ook moest Verstappen tijdens de race wat brandstof besparen. Ook daar zit hij achteraf niet mee. "Ik moest inderdaad een beetje brandstof besparen, maar het is tijdens een race altijd een combinatie van momenten waarop je brandstof bespaart."
Meest gelezen