In het nieuwe seizoen wil Renault ook een kwalificatiemodus op de nieuwe motor toepassen. De Franse motorleverancier belooft Verstappen dan ook een significant betere motor in 2018. Sinds de introductie van de hybride V6-motoren in 2014 kon Renault nooit opboksen tegen het motorgeweld van concurrent Mercedes. Cyril Abiteboul laat aan Motorsport.com weten dat dit volgend jaar verandert. " Onze motor is tijdens de races al erg competitief, maar we missen tijdens de kwalificatie net dat beetje extra vermogen. We beschikken niet over de kwalificatiemodus, maar werken daar hard aan. De prestaties van de motor zullen volgend jaar zowel tijdens de kwalificaties als de races sterk verbeterd zijn." De afgelopen winter sprak Renault ook van een grote stap vooruit, maar kon dit in de praktijk niet waarmaken. Al tijdens de eerste testweek in de winter waren er betrouwbaarheidsproblemen. Uiteindelijk liep de motorleverancier het hele seizoen achter de feiten aan.
" Ik verwacht dat we een zeer sterke motor zullen hebben, waarbij we veel aandacht hebben besteed aan de betrouwbaarheid. Dit seizoen zijn we teveel punten misgelopen door betrouwbaarheidsproblemen", laat Abiteboul weten. De motorenafdeling van Renault wordt ondertussen flink uitgebreid om zo op te kunnen boksen tegen Ferrari en Mercedes. Dit maakt ook onderdeel uit van het plan van Renault F1 om met het fabrieksteam binnen enkele jaren mee te kunnen strijden om de wereldtitel.
Meest gelezen