Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

Tweede vrije training

  • 1 VER 1:03.660
  • 2 BOT 1:03.703
  • 3 PER 1:03.877
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
aut Uitslag VT2
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2020

Kritische Trulli: "Formule 1 moet spectaculairder worden"

Jarno Trulli sprak zich jaren geleden al kritisch uit over de Formule 1-wereld en de voormalig Renault-coureur ziet nog altijd ruimte voor verbetering voor de koningsklasse van de autosport. Tegenover RacingNews365 sprak de Italiaan zich uit over mogelijke veranderingen.

Volgens Jarno Trulli is het grootste probleem in de huidige Formule 1 nog altijd dat het verschil tussen de kwalificatie- en racesnelheid te groot is: "Nog altijd is het zo dat men in de kwalificatie vele malen sneller rijdt dan tijdens de race. In mijn ogen is dat iets dat zou moeten veranderen", gevraagd naar de herinvoering van tankstops, reageert Trulli echter bedenkelijk. "Het is moeilijk om te zeggen of de tankstops er vroeger voor zorgden dat men sneller ging tijdens de race."

"Feit is echter dat het verschil tussen de kwalificatie- en racesnelheid te groot is en daar moet iets aan gedaan worden. Alleen heb ik eerlijk gezegd ook niet de oplossing in handen, al weet ik wel dat de Formule 1 weer een stuk spectaculairder moet worden", aldus de voormalige Formule 1-coureur in gesprek met RacingNews365.

Trulli stond jarenlang bekend als een uitstekende kwalificatie-rijder. Een van de redenen waarom hij de kwalificatie-sessie niet graag vervangen ziet worden door een sprintrace. "Ik denk dat de kwalificatie-sessie in het raceweekend moet blijven, maar het is duidelijk dat er veranderingen moeten worden gebracht aan de opzet van het raceweekend. Ik zou niet kiezen voor een sprintrace, maar wel voor twee races gedurende een raceweekend."

"Het probleem is namelijk dat een Formule 1-race van circa 1,5 uur te lang duurt voor de fans. Dat neemt de spanning weg en daarom zou men in mijn ogen naar een raceweekend toe moeten waarin je twee races hebt. Pakweg dat je die races maximaal een uur laat duren en er een rijdt op zaterdag en eentje op de zondag. Dat is zowel voor de Tv-kijkers als voor het publiek dat op het circuit aanwezig is, zeer interessant."

Wie wint de GP van Oostenrijk - Stiermarken? En wat verwacht jij van Max Verstappen? Speel mee en win een leuke prijs.

Laat je voorspelling achter

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

1 reactie