Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Lammers: "Ferrari heeft drie kapitale fouten gemaakt"

De overmacht van Mercedes in de beginfase van dit Formule 1-seizoen komt mede door slordigheden van Ferrari. Dat stelt Jan Lammers, die verwacht dat het tij niet op korte termijn zal keren voor de Italiaanse renstal.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

De Grand Prix van China werd de derde op rij die Mercedes in 2019 met een 1-2 won. Lewis Hamilton en zijn teamgenoot Valterri Bottas wisten Sebastian Vettel van Ferrari met behoorlijk gemak voor te blijven. Charles Leclerc finishte zelfs als vijfde.

"Ferrari heeft bijna beschamend veel dingen laten liggen", analyseert Jan Lammers in gesprek met RacingNews365. "Ze zijn totaal niet alert en zitten gewoon te slapen."

De voormalig F1-coureur uit Zandvoort stelt dat Ferrari drie kapitale fouten maakte in de duizendste race die meetelde voor het Formule 1-wereldkampioenschap: "In de eerste plaats door Leclerc in te laten houden, want je zag dat Vettel na die teamorder op zijn tandvlees reed om ervoor te blijven. Dat moet relaxter gaan."

"Daarnaast had Ferrari Leclerc niet langer moeten laten doorrijden op dezelfde banden, maar net zo stoer als Red Bull eerder en Mercedes nu een dubbele pitstop moeten maken. Nu werd hij naar de donder geholpen door langer door te moeten rijden, daarmee verloor 'ie vijftien à twintig seconden."

Daarnaast heeft de Scuderia volgens Lammers een kostbaar punt laten liggen door Leclerc niet in de slotfase nog een setje zachte banden te geven: "Max Verstappen was toch al uit zicht, dus dat had prima gekund. Zo had Charles nog de snelste raceronde kunnen rijden om dat extra WK-punt te pakken. Bij elkaar heeft Ferrari dus drie keer niet opgelet!"

Hoewel Ferrari aan het begin van 2019 nog door menigeen werd getipt als favoriet, is die rol volgens de Zandvoorter allang niet meer aan de orde: "We spreken het hele jaar over krachtsverhoudingen en dat Ferrari zo sterk lijkt te zijn. Vandaag kun je toch tot de conclusie komen dat dat allemaal leuk is, maar voorlopig Mercedes statistisch gesproken gewoon domineert met drie dubbelzeges. Dat is opzienbarend."

Officieel De nieuwe Formule 1-kalender voor 2020