In het algemeen klassement is het nog altijd Toyota, in de afgelopen uren is het echter geregeld stuivertje wisselen geweest. Waar de van poleposition vertrokken #7 (Conway, Kobayashi, Lopez) in de eerste uren op kop mocht rijden, kwam de #8 (Alonso, Buemi, Nakajima) dankzij een voor hen perfect getimede neutralisatie voor de zusterbolide te liggen. Bij het ingaan van de zondag had de nummer zeven, inmiddels weer bestuurd door Conway, de leiding heroverd. De gecrashte Rebellion #3 moet beide wagens van SMP Racing voor zich dulden. De #17 (Sarrazin, Orudzhev, Sirotkin) heeft momenteel de derde plaats in handen en mag zich zodoende de beste privateer in de LMP1-klasse noemen. Het team van Job van Uitert heeft intussen de leiding in de LMP2 heroverd. De jonge Nederlander, die voor de eerste keer in zijn loopbaan de 24 uur van Le Mans rijdt, flitste met zijn #26 G-Drive naar de leiding. Teammaat Roman Rusinov verloor deze later echter, alvorens Jean-Eric Vergne orde op zaken stelde voor de oranjezwarte brigade. De wagen van Ho-Pin Tung ligt op een vierde plaats in de klasse met uitzicht op een podiumplaats, de Dallara van Racing Team Nederland is na een kapotte koppeling wederom ver weggezakt. De strijd in de GTE Pro-klasse gaat onverminderd fel door. Bij het ingaan van de nacht leidt de #51 Ferrari van AF Corse (Pier Guidi, Calado, Serra), maar de #92 Porsche (Christensen, Estre, Vanthoor), zit hen op de hielen. Ook de #67 Ford GT en de #63 Corvette zijn zeker nog niet kansloos voor de klassezege. Jeroen Bleekemolen en Keating Motorsport doen goede zaken in de GTE Am-categorie. De paarse Ford GT van het door Ben Keating geleide trio gaat al lange tijd aan de leiding en heeft momenteel een ronde voorsprong op haar naaste belager.
Meest gelezen