In de kwalificatie reed Charles Leclerc naar de derde tijd en door de gridstraf van George Russell mocht hij de GP van Bahrein naast polesitter Oscar Piastri starten. Het leverde de Ferrari-coureur echter geen podiumplek op. Hij werd gedurende de race ingehaald door Russell én Lando Norris: P4 voor Leclerc.
Na de race stond hij dan ook zwaar teleurgesteld de media te woord, waaronder RacingNew365. "Ik heb het gevoel dat we gewoon niet snel genoeg zijn. We pushten wat in de eerste stint en de tweede stint was sneller... Aan het eind zaten we echter in het zelfde schuitje als iedereen. We hadden moeite met de snelheid, vergeleken met anderen. Het tempo ontbrak. En als het tempo ontbreekt, zit je natuurlijk aan de verkeerde kant van de dingen, welke strategie je ook gebruikt. We zijn niet snel genoeg."
Leclerc gaat daarna dieper op de problemen in. "We hebben gewoon meer nodig, meer algehele downforce, meer grip. Ik denk dat we momenteel het maximale uit de wagen halen qua balans, maar meer is er niet. Ik heb meer grip nodig om sneller door de bochten te gaan tijdens de kwalificatie."
"Ik heb het gevoel dat we dat een beetje kunnen verbloemen door een paar trucs uit te halen. Maar als je dan in de race zit, is er geen grip. Dat betekent meer bandenslijtage. Het is dus een sneeuwbaleffect en het is dan ook lastiger."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
JackieStewart
Vrijwel alle rijders klagen over dat de wagens niet goed reageren op input, niet af te stellen zijn. De huidige formule moet over de kop. Die zware grote rotkrengen zijn niet de toekomst. Maximaal 600 kg, atmosferische motor die niet te duur is. Dan komen er meer fabrikanten en een startveld van 30 wagens. De tijd van hybride en accus is voorbij!
pantah
Ik weet dat het die kant nooit op zal gaan. Maar ben het wél met je eens.