Charles Leclerc kon vierde worden in de Formule 1 Grand Prix van Canada na een teleurstellende kwalificatie. Teamgenoot Carlos Sainz werd vijfde, wat voor Ferrari dit seizoen een prima eindresultaat is. Een belangrijke strategische keuze was misschien wel de belangrijkste factor in het eindresultaat. Terwijl meerdere teams kozen voor pitstops bij een vroege safety car, besloot Ferrari om beide rijders buiten te houden. Zo kon een éénstopper voltooid worden, ondanks de hoge bandenslijtage van de Scuderia in de afgelopen races. Leclerc complimenteert zijn team. "Dit was het beste resultaat als we kijken naar waar we moesten starten", zegt de Monegask, die de Canadese GP moest starten vanaf de tiende plaats. "Ik ben blij dat het goede gevoel van de vrijdag werd bevestigd op zondag. Op alle banden, of het nou de mediums of hards waren, waren we best competitief."
Problemen met consistent rijden
In het Grand Prix-weekend van Spanje zagen we Ferrari's eerste grote update. Ondanks de update kende Leclerc aldaar een lastig weekend, maar in Canada was de verbetering merkbaar. Met de verbetering kreeg de 25-jarige coureur de mogelijkheid om beter naar de afstelling te kijken. "We hadden het echt zwaar met het constant zijn. Soms waren we snel op de mediums, maar als we naar de harde of zachte band gingen, stortte het volledig in elkaar. We zijn in Canada naar een andere set-up gaan kijken en hier voelde ik me beter bij. Dit geeft ons meer consistentie op alle banden", aldus een tevreden Leclerc.
Meest gelezen