Charles Leclerc laat tegenover de Gazzetta dello Sport weten dat hij net als teambaas Mattia Binotto gelooft in een nieuwe succesvolle Ferrari-periode: "Het kost veel tijd om onze huidige problemen op te lossen, aangezien we niet alleen op de rechte stukken tijd verliezen. Het probleem ligt wat dieper dan dat. Het is moeilijk om te zeggen wanneer Ferrari terug zal komen, maar we blijven keihard werken en hopen vanaf 2022 te beginnen aan nieuwe cyclus. Voor nu is Mercedes echter een maatje te groot en zal het lastig worden om een race te winnen." Volgens de Monegask zal hij zelf ook een rol spelen in de ontwikkeling van de toekomstige Ferrari-bolides, maar is het voor de huidige generatie coureurs lastig om het verschil te maken in een F1-wagen. "Ik denk dat je als coureur zijnde op dit moment voor zo'n 35 procent het verschil kan maken, de andere 65 procent ligt bij de wagen en het team. Daardoor is het onwijs belangrijk om zeer goed met elkaar samen te werken, zeker met het oog op de toekomst." "Toch is 35 procent nog genoeg om als coureur zijnde een belangrijke rol te spelen, daarom moet Lewis Hamilton ook alle lof krijgen. Hij is in mijn ogen een van de beste coureurs aller tijden en samen met Mercedes vormt hij een geweldige combinatie." Ondanks dat Leclerc dit jaar niet zoals gehoopt mee kan strijden om de overwinningen in zijn Ferrari, is de 22-jarige coureur nog altijd zeer trots om voor het Italiaanse automerk te mogen rijden. "Ook al verkeren we op dit moment in een moeilijke periode, het is nog altijd een grote eer voor mij om voor Ferrari te mogen rijden. Ik voel me ook verantwoordelijk voor wat er gebeurt bij het team en zal daarom keihard blijven werken zodat we er samen sterker uit te komen. Hopelijk kunnen we in 2022 de vruchten plukken van het harde werk dat we leveren." Hoe lang houdt Red Bull Albon nog de hand boven het hoofd? Maakt Verstappen kans op een snikheet Silverstone? Dit en nog veel meer is hieronder te beluisteren in de Formule 1-podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, F1-journalist Jesse Janse en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen