Met een kleine drie tienden achterstand op de RB20 van Max Verstappen sloot Charles Leclerc de kwalificatie voor de GP van Bahrein als tweede af. De Monegask was tevreden, maar uitte na de kwalificatie ook kritiek op zijn team.
"De auto voelde goed aan. De laatste ronde was niet de beste die ik ooit heb gereden. Ik denk dat de beste ronde in Q2 was, waar ik alles wat ik wilde in die ronde stopte. In Q3 vond ik de grip niet echt meteen, wat een beetje vreemd was, dus daar gaan we naar kijken", gaf Leclerc aan.
"En ja, het feit dat we aan het begin van Q3 ook een gebruikte set banden hadden, zette ons denk ik een beetje op achterstand. De baan evolueert en het is een beetje moeilijker om te bepalen hoeveel voorvleugel je moet gebruiken voor die laatste run. Daar verloren we denk ik een beetje het ritme."
Dat Ferrari ervoor koos om al eerder in de kwalificatie de nieuwe banden te gebruiken, was een beslissing waar Leclerc het niet mee eens was. "Ik ben er niet echt blij mee, maar het is iets waar we over gaan praten. Ik dacht dat er genoeg marge was, maar omdat het de eerste kwalificatie van het jaar was, wilde het team niets riskeren. Dus moesten we in Q2 weer met een nieuwe zachte band rijden, wat ons weer een beetje op achterstand zette voor de rest van de kwalificatie."
Had Leclerc anders nog dichter op Verstappen kunnen zitten? "Uiteindelijk hebben we P2, met een achterstand van drie tienden. Ik denk dat we dichterbij zitten dan het op de tijdenlijst lijkt. Maar dit is een goed. We hadden verwacht dat Red Bull iets meer marge zou hebben dan het was in de kwalificatie. We zitten er dus iets dichter bij dan we dachten, maar het grootste vraagteken is natuurlijk in de race. Ik ben er vrij zeker van dat ze iets meer marge hebben dan wat we nu hebben gezien. Maar nogmaals, laten we afwachten."
Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Bahrein 2024?
Speel mee en maak kans op een prachtige drivers cap van Max Verstappen!
Speel meeDe beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!