De twee Ferrari-coureurs kwamen vooral elkaar tegen tijdens de Grand Prix van Las Vegas. Het ging er dan ook fel aan toe in de beide cockpits, vooral toen Carlos Sainz zich niet aan de teamorders hield. De Spanjaard haalde zijn teamgenoot namelijk in na zijn laatste pitstop, terwijl het team hem juist had verteld dat dat niet de bedoeling was.
Charles Leclerc was na afloop van de race woedend en liet over de boordradio het volgende weten. "Ik heb mijn werk gedaan, maar het feit dat ik aardig ben fuckt me de hele fucking tijd. Het is niet eens aardig, ik ben gewoon respectvol. Ik weet dat ik mijn mond moet houden, maar op een gegeven moment is het constant hetzelfde. Oh mijn fucking god!"
Maar wat waren de grootste frustraties van Leclerc? De Monegask laat van zich horen in aanloop naar de race in Qatar. "Ik wil niet teruggaan naar wat er in Las Vegas gebeurde. Dit zijn de laatste twee races van het seizoen en we moeten er absoluut alles aan doen om de constructeurstitel binnen te halen", zo stelt Leclerc duidelijke doelen voor de slotfase van het seizoen.
Toch komt hij vervolgens kort terug op het incident in de Amerikaanse gokstad. "We hebben erover gesproken en we zijn oké, dat is het belangrijkste. Daar twijfel ik niet aan, want Carlos en ik hebben altijd een heel goede band gehad. We hebben races gehad waarin de dingen soms niet precies gingen zoals we wilden, maar het belangrijkste is dat we erover praten en dat we doorgaan. Het is voor ons allebei heel duidelijk dat we gewoon de constructeurstitel willen winnen en dat we dat kunnen bereiken door als team samen te werken."
Als F1-presentator Tom Clarkson nog voor de duidelijkheid vraagt of de lucht tussen de beide coureurs geklaard is, is Leclerc glashelder. "Dat is juist!"
Ook interessant:
Het was voorafgaand aan de Grand Prix van Las Vegas al het verhaal en uiteindelijk pakte Max Verstappen ook zijn vierde wereldtitel in de Amerikaanse gokstad. Een beter scenario kon er niet worden geschreven voor de F1-organisatie. Hoe hebben Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk de race beleefd? Je hoort het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Hilbrand Visser
Dat krijg je met 2 enorme haantjes binnen 1 team en waar met veel te zachte hand ingegrepen wordt! Wordt volgend jaar nog erger met ****. Laat ze elkaar maar lekker in de haren vliegen in 2025 en 2026. Daarna gaat **** met pensioen en gaat Kimi Antonelli naar Ferrari en Max naar Mercedes als -uiteraard - 1e coureur en Colapinto als 2e coureur🙂
Dit bericht is aangepast door de redactie.
carlo-verkijk#28349
Charles was / is boos , weer omdat de teamorders er voor waren om hem op het podium te doen staan , maar Carlos haalde hem toch in en was weer de beste Ferrari-rijder. En over de opmerking van Max , in een Ferrari was ongeveer het zelfde seizoen geweest als nu met de RB , dat zegt eigenlijk naar Charles : jij bent in een Ferrari niet zo goed als ik , ........ en dat klopt precies , daar heeft Max gelijk in en dat is zuuuuuur voor Charles maar volledig waar . Max zou nog wereldkampioen worden in een Williams , maar dan wel met de pit-crue van RB .
Han Smit
Welke straf gaat Leclerc krijgen voor schelden?
Hennie-1965
Hij heeft dat woord minimaal 4X over de radio geschreeuwd dus kun je uitrekenen wat hij mag schuiven, de 5000, van het voorwaardelijke deel van de vorige keer + dan nog 3 of 4 keer 10.000 = $ 45.000,= Maar heel dit rekensommetje is onzin want hij zal geen straf krijgen anders was het allang bekend gemaakt !
Henk Kwarten
Hier doet de FIA niks , die kijken de andere kant op , als dit Max 3 x zou hebben gezegd, dan had de FIA zijn titel afgenomen.
Formula1fan
Ik hoop ook dat Ferrari gaat winnen dit jaar. Mooi voor Sainz en ik misgun Zak Brown de eer. Charles zal zelf een tandje bij moeten zetten. Respect is heel goed, maar je wint er geen kampioenschappen mee.