Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Charles Leclerc

Leclerc onthult zwakke punt van Ferrari: "Daar moeten we nog aan werken"

Charles Leclerc is na zijn overwinning in Monaco opgeklommen naar de tweede plek in de WK-stand. Ondanks het feit dat Ferrari de afgelopen weken zienderogen dichterbij is gekomen bij Red Bull, benadrukt Leclerc dat zijn auto nog één grote zwakte kent.

Leclerc Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Voor Charles Leclerc werd het weekend in Monaco er een om nooit te vergeten. Voor het eerst in bijna twee jaar boekte de Monegask weer eens een overwinning en dat notabene in zijn thuisrace. Het zorgde er ook voor dat Leclerc sinds de vorige race is opgeklommen naar de tweede plaats in het kampioenschap én Ferrari steeds dichterbij Red Bull komt bij de constructeurs. Toch is Leclerc niet overtuigd van het feit dat hij en zijn team mee kunnen strijden om de titels. Vooral omdat hij denkt dat Ferrari op de 'normale' circuits nog te kort komt tegenover Red Bull. 

Om die overtuiging kracht bij te zetten vertelt Leclerc tegenover onder meer RacingNews365, over hét zwakke punt van de SF-24: "Ik weet dat de lange, langzame bochten nog altijd ons zwakste punt zijn. We hadden daar bijvoorbeeld in China heel veel last van. Het is ook een deel van de auto, waar we nog aan moeten werken. Dat is onze achilleshiel."

Maar dat is nog niet alles, aldus Leclerc: "Het ligt niet alleen daar aan, het zijn ook vele kleine details die samen het verschil maken. Uiteraard is het meer dan alleen een update doorvoeren, waardoor je meer downforce hebt en minder weerstand. Het is vrij duidelijk dat dat niet genoeg is om het gat te dichten." Maar wat is dan het gat tussen Ferrari en Red Bull na de laatste updates? Leclerc denkt het te weten: "We praten nu nog over, in het slechtste geval, ongeveer tweeënhalve tiende. Dat is niet veel, zeker als je ziet dat het per bocht om honderdsten gaat."

"We zullen dan ook naar alle details moeten kijken en onze eigen pakket optimaliseren. Alleen dan kunnen we al een tiende winnen, wat de helft is van dat gat. Maar nogmaals, dat kan alleen als we alles de juiste kant op gaat. Maar die lange, lage snelheidsbochten. Dat blijft ons probleem," zo sluit Leclerc af. 

Voorspel en win

Voorspelgame visual 2024

Wie wint de Grand Prix van Canada 2024?

Speel mee en maak kans op een prachtige drivers cap van Max Verstappen!

Speel mee

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op twee tickets!

ABONNEER & WIN

Praat mee!

Viaplay
x
Verstappen-regel FIA past omstreden regel aan in officiële reglementen