Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Leclerc razendsnel door trucje met Ferrari-bolide: "Dit werkte ineens heel erg goed"

Charles Leclerc is voorzichtig optimistisch en verwacht in het Grand Prix-weekend van Turkije competitief te zijn. De Monegask probeerde het een en ander uit met de Ferrari-bolide, wat erg goed uitpakte.

Charles Leclerc stond er op vrijdag in Turkije goed bij. Tijdens beide vrije trainingen reed hij zich in de top drie. Na afloop was hij logischerwijs tevreden met het resultaat. Doordat de grip op het Istanbul Park circuit is verbeterd, kreeg Leclerc veel vertrouwen in de bolide van Ferrari. "In vergelijking met vorig jaar was er veel meer grip", legt de Monegask uit. Door de toegenomen grip op het asfalt kon Leclerc het een en ander uitproberen, met succes. "De auto voelde ineens heel goed aan." "Het was leuk om te rijden deze vrijdag, want ik kon ineens met de achterkant van de auto spelen. Hierdoor werd het draaien van de wagen in de bochten makkelijker. Dit werkte ineens heel erg goed." De Ferrari-coureur hoopt voorzichtig de competitie aan te kunnen met topteams Red Bull en Mercedes. "We zijn best wel competitief, verwacht ik." Toch relativeert Leclerc dat er nog maar twee vrije trainingen zijn geweest, en er nog van alles kan veranderen voordat de Ferrari-coureur mee kan strijden voor het podium. "Het ziet er voor nu goed uit, maar het is nog maar vrijdag. We moeten hard blijven doorwerken en de auto finetunen. Daarna hoop ik op een goede kwalificatie." Bij teamgenoot Carlos Sainz ging het eveneens goed tijdens de vrijdagsessies, al is de situatie bij de Spanjaard anders. Sainz start de Grand Prix van Turkije achteraan na een motorwissel, en focust zich dus meer op een inhaalrace. "Maar de auto lijkt hiervoor competitief te zijn en de grip is toegenomen. We focussen ons vooral op de longruns. Het was best raar, een training rijden en niet voor de snelle rondes gaan."

Viaplay
x
Breaking FIA verwerpt protest Aston Martin