Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Leclerc snapt niets van call Ferrari: "Dacht dat ik toch vrij duidelijk was"

Charles Leclerc stond na de verloren Formule 1 Grand Prix met een gezicht als dat van een oorwurm de pers te woord. Hij snapt helemaal niets van de calls van Ferrari die hem in zijn ogen wederom een zege hebben gekost.

Charles Leclerc verschijnt met een meer dan beteuterd gezicht voor de camera van Viaplay . Als hem gevraagd wordt of het niet steeds lastiger wordt om merkwaardige keuzes van Ferrari te slikken, antwoordt hij schouderophalend. "Ik snap er eigenlijk niks van", zo begint hij. "Ik dacht dat ik duidelijk genoeg duidelijk had gemaakt dat de medium banden de juiste optie waren. Helaas besloten we te stoppen voor harde banden, maar ik weet dus niet wat daar het doel van was." "Ik denk dat we dit nu alleen maar kunnen accepteren", vervolgt hij gelaten met een gezicht dat verraadt dat hij het nog helemaal niet accepteert. "We moeten het beter doen, dat is zeker, en verder weet ik niet zo goed wat ik nog kan zeggen als ik eerlijk ben." Als hij erop wordt gewezen dat de zomerstop een mooie kans is voor het team om zich te herpakken, legt Leclerc de vinger op de zere plek: "Dat hebben we al een paar keer moeten doen tijdens de eerste helft van het seizoen. Maar ja, het moet dus beter, dat is duidelijk."

Leclerc rekent uit hoeveel hij verloor

Als Leclerc zich ook bij de microfoon van Sky Sports meldt, geeft hij nogmaals aan dat hij andere plannen had met de banden en vertelt hij tevens hoeveel tijd de run op harde banden hem waarschijnlijk gekost heeft. "Ik gaf via de radio aan dat ik me goed voelde op de medium banden en dat ik zo lang mogelijk door wilde rijden op die banden. Die banden voelden goed, dus ik weet niet waarom we anders hebben besloten", aldus de Monegask, die vervolgens begint te rekenen. "Nu zal iedereen zich die slotfase herinneren die de boeken ingaat als een ramp voor mij. Op die harde banden verloren we immers de race. Eerst twintig seconden met de pitstop, en daarna nog zo'n zes seconden in de vijf ronden waarin ik alle kanten op gleed met die banden." Leclerc concludeert: "We zullen dit intern bespreken om beter te worden."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi