De verwachting was dat McLaren en Ferrari zouden strijden om poleposition in de kwalificatie voor de Formule 1 Grand Prix van Singapore. Daar waar McLaren in de persoon van Lando Norris wel thuisgaf, kwam Ferrari er niet aan te pas. Carlos Sainz crashte in Q3 en start vanaf P10, Charles Leclerc start schuin voor zijn teamgenoot. Leclerc snapt niet waarom zijn kwalificatie uiteindelijk een ramp werd.
"In Q1 en Q2 ging het goed en was ik weer wat hoopvol na de derde training, die niet goed verliep. Maar toen ik naar buiten reed in Q3, waren de voorbanden veel koeler. Ik weet niet wat er aan de hand was. We bereiden ons het hele weekend zo goed voor op deze ene ronde in de kwalificatie, waarvan we weten dat die net zo belangrijk is als in Monaco. En dan kom ik uit de pitbox en zijn de voorbanden veel te koud. Daardoor komt ons hele weekend in een heel slecht daglicht te staan", zo begint Leclerc zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365.
Leclerc weet nog niet waar het precies fout ging. "Ik heb het aan het team gevraagd toen ik naar binnen kwam. Ik denk dat het onderzoek nog gaande is en we weten nog niet precies wat er aan de hand is. Feit is dat ik de ronde begon met twee koude voorbanden. Ik blokkeerde bij het ingaan van bocht 1 en dat was het. Ik heb nooit echt de grip aan de voorkant gehad die ik wilde."
De Monegask vervolgt zijn verhaal: "We verwachtten een sterke kwalificatie. In Q1 en Q2 kregen we de bevestiging dat we in de race waren om iets goeds te doen. Maar toen gooiden we alles in de prullenbak met de problemen met de bandentemperatuur in Q3. Dat moeten we dus onderzoeken." En wat was er mogelijk in Q3 als de auto zo aanvoelde als in Q1 en Q2? "Misschien P2."
Ook interessant:
Speel de RN365 F1 Bingo en win toffe prijzen
Maak de race in Singapore nu nog leuker met de RacingNews365 bingo en maak kans op toffe F1 prijzen zoals Verstappen schaalmodellen en caps.
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!