De Brit erkent dat zijn team grote progressie heeft geboekt als het gaat om de levensduur van de banden onder de Mercedes W08. " We moesten van ver komen en ik denk dat we het nu onder controle hebben, maar er zijn nog altijd valkuilen. We hebben nog altijd last van blaren op de banden. Tijdens de laatste races kregen we blaren op de banden op het moment dat we het maximale uit de banden probeerden te halen en het tempo verhoogden." " Het is niet altijd duidelijk wat de oorzaak is, dat lijkt per circuit te verschillen," aldus Hamilton. Doordat het WK-gevecht met Ferrari erg close is zit het verschil tussen winnen en verliezen hem in details. Op Silverstone was het Ferrari dat in de slotfase van de race werd getroffen door lekke banden voor Raikkonen en Vettel. Volgens Pirelli hadden deze incidenten niets met elkaar te maken, maar het geeft wel aan dat de topteams op de limiet zitten.
" Op Silverstone zagen we de klapbanden van de Ferrari's. De banden vormen een continue uitdaging voor ons. Ook voor mij als coureur als ik het gedrag analyseer met mijn bandenengineers. Ik wil de banden altijd zo goed mogelijk begrijpen en weten hoe lang en hard ik kan pushen." " Dat is een continu proces en de komende races leren we steeds meer over de banden. We bevinden ons in een goede positie, maar er wachten ons vast en zeker nog verrassingen."
Meest gelezen