© Getty Images/Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Liberty: ‘Formule 1 fans willen actie, anders haken ze af’

Formule 1 commercieel directeur Sean Bratches laat er geen misverstand over bestaan. Liberty Media bepaalt de koers van de Formule 1 en niemand anders.

Loyaliteit Liberty Media ligt bij de fans

De Formule 1 is sinds het aantreden van Liberty Media aan vele veranderingen onderhevig. Veranderingen die er uiteindelijk aan moeten bijdragen dat de sport mooier wordt voor de fans. Het is een boodschap die Liberty Media duidelijk wil doen overkomen aan de teams.

"Het is voor iedereen duidelijk welke kant we op willen, maar niet iedereen is het eens met die koerswijziging", zo laat commercieel directeur Sean Bratches op een Renault-bijeenkomst in Parijs weten.

Bratches doelt daarmee op teams die zich al tegen bepaalde regelwijzigingen hebben uitgesproken, zoals Ferrari en Mercedes. Die reacties laten hem en het besturend orgaan van de Formule 1 koud.

"We zijn er nu eenmaal niet om individuen of individuele teams tevreden te stellen. Onze prioriteit ligt bij de fans. We moeten hen een competitieve show bieden, anders houden ze het voor gezien."

"We willen de sport zo groot maken als mogelijk. Dat is ons doel. Dat is ons streven. We zoeken de grenzen op om erachter te komen wat werkt en wat niet. Daarvoor moeten we soms afwijken van de huidige norm.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen