De Formule 1 is sinds het aantreden van Liberty Media aan vele veranderingen onderhevig. Veranderingen die er uiteindelijk aan moeten bijdragen dat de sport mooier wordt voor de fans. Het is een boodschap die Liberty Media duidelijk wil doen overkomen aan de teams. "Het is voor iedereen duidelijk welke kant we op willen, maar niet iedereen is het eens met die koerswijziging" , zo laat commercieel directeur Sean Bratches op een Renault-bijeenkomst in Parijs weten.
Bratches doelt daarmee op teams die zich al tegen bepaalde regelwijzigingen hebben uitgesproken, zoals Ferrari en Mercedes. Die reacties laten hem en het besturend orgaan van de Formule 1 koud. "We zijn er nu eenmaal niet om individuen of individuele teams tevreden te stellen. Onze prioriteit ligt bij de fans. We moeten hen een competitieve show bieden, anders houden ze het voor gezien." "We willen de sport zo groot maken als mogelijk. Dat is ons doel. Dat is ons streven. We zoeken de grenzen op om erachter te komen wat werkt en wat niet. Daarvoor moeten we soms afwijken van de huidige norm.
Meest gelezen