Het oude logo werd geïntroduceerd in 1993 en was inmiddels een vertrouwd beeld. De veelgehoorde vraag na de introductie van het nieuwe logo was dan ook: "Waarom?". Volgens Sean Bratches, commercieel directeur van de Formule 1, was het oude logo niet geschikt voor het digitale tijdperk. "Het oude logo reflecteert niet waar de sport heen moet gaan. Het is gedateerd en past niet goed in het digitale tijdperk waarin we leven." Bratches is echter wel blij met de kritiek die het nieuwe, vrije simpele, logo te verduren krijgt. "Dat mensen er zo'n duidelijke mening over hebben zegt dat ze nauw betrokken zijn bij de sport. Dat is heel fijn om te zien en te horen" , aldus Bratches.
"Maar we zullen iedereen laten zien dat dit logo gaat overleven en gaat groeien" , voegt Bratches daar aan toe. "We zijn niet over één nacht ijs gegaan, we hebben hier goed over nagedacht. Het is altijd moeilijk om iets te vervangen waar zoveel passie uit is voortgekomen" , aldus Bratches. Vanaf het seizoen 2018 gaat Liberty Media een nieuw digitaal format hanteren, inclusief nieuwe TV-graphics en een streamingsdienst. Het nieuwe format zal eind maart voor het eerst te zien zijn, als de eerste Grand Prix van het nieuwe seizoen op het programma staat.
Meest gelezen