Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Liberty Media is blij met kritiek op nieuwe Formule 1 logo

Na 23 jaar trouwe dienst werd afgelopen week het Formule 1 logo vervangen. Na afloop van de Grand Prix van Abu Dhabi werd het nieuwe logo geïntroduceerd en dat viel bij veel fans niet goed. De kritieken waren veelal negatief en het logo werd niet goed ontvangen. Liberty Media is echter blij met de bakken kritiek die het logo te verwerken kreeg.

Het oude logo werd geïntroduceerd in 1993 en was inmiddels een vertrouwd beeld. De veelgehoorde vraag na de introductie van het nieuwe logo was dan ook: "Waarom?". Volgens Sean Bratches, commercieel directeur van de Formule 1, was het oude logo niet geschikt voor het digitale tijdperk. "Het oude logo reflecteert niet waar de sport heen moet gaan. Het is gedateerd en past niet goed in het digitale tijdperk waarin we leven." Bratches is echter wel blij met de kritiek die het nieuwe, vrije simpele, logo te verduren krijgt. "Dat mensen er zo'n duidelijke mening over hebben zegt dat ze nauw betrokken zijn bij de sport. Dat is heel fijn om te zien en te horen" , aldus Bratches.

"Maar we zullen iedereen laten zien dat dit logo gaat overleven en gaat groeien" , voegt Bratches daar aan toe. "We zijn niet over één nacht ijs gegaan, we hebben hier goed over nagedacht. Het is altijd moeilijk om iets te vervangen waar zoveel passie uit is voortgekomen" , aldus Bratches. Vanaf het seizoen 2018 gaat Liberty Media een nieuw digitaal format hanteren, inclusief nieuwe TV-graphics en een streamingsdienst. Het nieuwe format zal eind maart voor het eerst te zien zijn, als de eerste Grand Prix van het nieuwe seizoen op het programma staat.

Viaplay
x
Max "Wolff zei tegen Verstappen: 'Neem Marko mee naar Mercedes'"