Voor Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, smaakt het succes van het F1-evenement in Londen dit jaar naar meer. Tijdens de demonstratie in de hoofdstad van Engeland kwamen er tienduizenden mensen kijken naar de Formule 1-bolides, die door het hart van Londen reden. Zo'n soort evenement is ook nodig voor de start van het seizoen, is Bratches van mening. "Toen ik dit seizoen voor het eerst in Melbourne was, hing er totaal geen energie in de lucht" , begint Bratches tegenover Autosport.com. "Er was geen opbouw naar de grote opening van het seizoen. Daar moeten we verandering in brengen, we moeten iets hebben om het seizoen in te luiden" , is de duidelijke mening van Bratches.
Om het seizoen 'in te luiden' ziet Bratches graag een evenement dat vergelijkbaar is aan dat in Londen. "Een soort evenement als dat in Londen willen we jaarlijks laten terugkeren. Het liefst aan het begin van het seizoen, om het seizoen af te trappen", schetst Bratches een oplossing voor de 'saaie' sfeer tijdens de eerste GP van het jaar. Naast een evenement is Liberty Media ook bezig om via social media de fans meer te betrekken bij de sport. Daarnaast is er op het circuit veel meer te doen dan in voorgaande jaren. Zo kunnen fans tegenwoordig een ritje in een tweepersoons F1-wagen winnen of bijvoorbeeld de finishvlag zwaaien.
Meest gelezen