In het afgelopen Formule 1 seizoen kregen we daar bij bepaalde races al een voorproefje van. Zo werden de coureurs in Amerika door een zogenaamde stalmeester één voor één naar voren geroepen en traden er regelmatige grote sterren op tijdens een Formule 1 weekend. Deze lijn wil Liberty Media in de toekomst gaan voortzetten, zo blijkt uit het gesprek van het Franse Auto Hebdo met Chase Carey. De voorzitter van Liberty Media geeft alvast zijn visie hierop.
"Natuurlijk is de show op de baan het belangrijkste. Ik zeg bewust 'show' omdat het ook echt een show moet zijn. Met meer actie kunnen we de sport beter maken maar we willen ook dat de fans naast de baan getrakteerd worden op een show." Carey geeft vervolgens aan dat het doel vooral is om de populariteit van de Formule 1 te vergroten. "De fans van het eerste uur zijn voor ons natuurlijk van essentieel belang maar we willen ook de interesse wekken van een nieuw publiek. We moeten dus iets vinden waarbij de geschiedenis van de sport gerespecteerd wordt maar waarmee we ook een jongere generatie aantrekken."
Meest gelezen