Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Liberty Media wil meer show rondom de Formule 1

Sinds Liberty Media de scepter zwaait over de Formule 1 is er al het nodige veranderd. De nieuwe eigenaren willen er alles aan doen om de koningsklasse van de autosport weer tot de verbeelding te laten spreken maar wil daarnaast ook dat de populariteit van de sport wordt vergroot.

In het afgelopen Formule 1 seizoen kregen we daar bij bepaalde races al een voorproefje van. Zo werden de coureurs in Amerika door een zogenaamde stalmeester één voor één naar voren geroepen en traden er regelmatige grote sterren op tijdens een Formule 1 weekend. Deze lijn wil Liberty Media in de toekomst gaan voortzetten, zo blijkt uit het gesprek van het Franse Auto Hebdo met Chase Carey. De voorzitter van Liberty Media geeft alvast zijn visie hierop.

"Natuurlijk is de show op de baan het belangrijkste. Ik zeg bewust 'show' omdat het ook echt een show moet zijn. Met meer actie kunnen we de sport beter maken maar we willen ook dat de fans naast de baan getrakteerd worden op een show." Carey geeft vervolgens aan dat het doel vooral is om de populariteit van de Formule 1 te vergroten. "De fans van het eerste uur zijn voor ons natuurlijk van essentieel belang maar we willen ook de interesse wekken van een nieuw publiek. We moeten dus iets vinden waarbij de geschiedenis van de sport gerespecteerd wordt maar waarmee we ook een jongere generatie aantrekken."

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden