© Formula 1

Nieuwsoverzicht

Liberty Media wil veranderingen in de Formule 1 niet overhaasten

28 dec. 2017 17:31 Rik Alkema 0 reacties
Sinds het vertrek van Bernie Ecclestone wordt er veel verwacht van de nieuwe eigenaar van de Formule 1, Liberty Media. Het Amerikaanse bedrijf beloofde ook een betere sport aan de fans, maar wil het wel stap voor stap aanpakken. Drastische veranderingen hoeven we dus niet te verwachten op korte termijn.

Liberty Media neemt geen overhaaste beslissingen

In het eerste jaar dat Liberty Media het bewind voert in de Formule 1 zijn er, behalve wat meer show om de wedstrijden heen, nog geen ingrijpende wijzigingen doorgevoerd.

Hoewel er al wel druk wordt gesproken over veranderingen op diverse vlakken, is er nog niets concreet geworden. Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, is dat op korte termijn ook niet van plan.

"Ik denk dat we dit jaar vooral op organisatorisch gebied al flink wat verbeterd hebben." 

"Daarnaast staat het proces nu een stuk beter", kijkt Bratches terug op het eerste Formule 1-seizoen van Liberty Media.

"Maar dit is een reis en niet de eindbestemming. We hebben grote ambities, maar willen niks overhaasten", vervolgt hij.

"Je kan niet in één keer een knop omzetten zodat hij klusje geklaard is. We moeten eerst investeren voordat we veranderingen kunnen doorvoeren."

Op lange termijn denkt Bratches dat er nog veel verbeterd kan worden.

"We zullen stap voor stap verbeteringen door gaan voeren." 

"We gaan volgend seizoen al wat commerciële verbeteringen doorvoeren en waarschijnlijk zullen we de komende tijd wel wat aankondigingen gaan doen", besluit de Amerikaan.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen