Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Liberty Media wil veranderingen in de Formule 1 niet overhaasten

Sinds het vertrek van Bernie Ecclestone wordt er veel verwacht van de nieuwe eigenaar van de Formule 1, Liberty Media. Het Amerikaanse bedrijf beloofde ook een betere sport aan de fans, maar wil het wel stap voor stap aanpakken. Drastische veranderingen hoeven we dus niet te verwachten op korte termijn.

In het eerste jaar dat Liberty Media het bewind voert in de Formule 1 zijn er, behalve wat meer show om de wedstrijden heen, nog geen ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. Hoewel er al wel druk wordt gesproken over veranderingen op diverse vlakken, is er nog niets concreet geworden. Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, is dat op korte termijn ook niet van plan. "Ik denk dat we dit jaar vooral op organisatorisch gebied al flink wat verbeterd hebben." "Daarnaast staat het proces nu een stuk beter" , kijkt Bratches terug op het eerste Formule 1-seizoen van Liberty Media.

"Maar dit is een reis en niet de eindbestemming. We hebben grote ambities, maar willen niks overhaasten" , vervolgt hij. "Je kan niet in één keer een knop omzetten zodat hij klusje geklaard is. We moeten eerst investeren voordat we veranderingen kunnen doorvoeren." Op lange termijn denkt Bratches dat er nog veel verbeterd kan worden. "We zullen stap voor stap verbeteringen door gaan voeren." "We gaan volgend seizoen al wat commerciële verbeteringen doorvoeren en waarschijnlijk zullen we de komende tijd wel wat aankondigingen gaan doen" , besluit de Amerikaan.

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'