In het eerste jaar dat Liberty Media het bewind voert in de Formule 1 zijn er, behalve wat meer show om de wedstrijden heen, nog geen ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. Hoewel er al wel druk wordt gesproken over veranderingen op diverse vlakken, is er nog niets concreet geworden. Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, is dat op korte termijn ook niet van plan. "Ik denk dat we dit jaar vooral op organisatorisch gebied al flink wat verbeterd hebben." "Daarnaast staat het proces nu een stuk beter" , kijkt Bratches terug op het eerste Formule 1-seizoen van Liberty Media.
"Maar dit is een reis en niet de eindbestemming. We hebben grote ambities, maar willen niks overhaasten" , vervolgt hij. "Je kan niet in één keer een knop omzetten zodat hij klusje geklaard is. We moeten eerst investeren voordat we veranderingen kunnen doorvoeren." Op lange termijn denkt Bratches dat er nog veel verbeterd kan worden. "We zullen stap voor stap verbeteringen door gaan voeren." "We gaan volgend seizoen al wat commerciële verbeteringen doorvoeren en waarschijnlijk zullen we de komende tijd wel wat aankondigingen gaan doen" , besluit de Amerikaan.
Meest gelezen