© Mercedes AMG F1

Nieuwsoverzicht

Liberty Media wist Mercedes te overtuigen om Duitse GP te redden

10 sep. 11:10 René Oudman 0 reacties
De hoge heren van Liberty Media weten precies hoe ze een product moeten verkopen en zijn daarin tegenover Mercedes succesvol geweest. Chase Carey en Sean Bratches trachten de Duitse Grand Prix op de kalender te houden, en dat is ze gelukt.

De twee Amerikaanse beleidsbepalers hebben vlak voor de start van de Duitse Grand Prix van dit jaar een presentatie gegeven voor een aantal hoge piefen van Mercedes. De inzet was om een hoofdsponsor voor het evenement te vinden, iets wat is gelukt.

De Duitse Grand Prix gaat volgend jaar namelijk door het leven als de Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland. Toto Wolff kijkt in gesprek met Motorsport.com terug op de gebeurtenissen van ruim een maand geleden op de Hockenheimring. "Chase en Sean hadden hun pitch goed voorbereid."

"Toen ze na de presentatie weer vertrokken, hebben wij de ruimte gelaten. Vervolgens heb ik een presentatie gehouden voor de Raad van bestuur van Mercedes en die Raad besloot om er voor te gaan. Ze wilden de Duitse Grand Prix niet zien verdwijnen."

De deal tussen de Duitse Grand Prix en Mercedes is voorlopig voor slechts één jaar. Mercedes is niet de enige autofabrikant die haar thuiswedstrijd sponsort, de Japanse GP van dit seizoen wordt financieel gesteund door Honda.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen