Red Bull heeft in 2021 het budgetplafond overschreden. Het team van Max Verstappen en Sergio Perez kreeg hiervoor een forse boete van 7 miljoen dollar. Ook mag het team 10% minder windtunneltijd benutten.
De Oostenrijkse renstal heeft een persconferentie aangekondigd en zal hierin een reactie geven op de boete en de straf van de FIA. De persconferentie is hieronder live te volgen.
Ook interessant:
Red Bull ontvangt loodzware straf van de FIA
Red Bull heeft een loodzware straf gekregen van de FIA na het overschrijden van het budgetplafond in 2021. De titel van Max Verstappen is veilig, maar de sancties zijn zwaar voor het team.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Redroy69
Dat is een straf waar ze wel mee kunnen leven. 7 miljoen is niets sinds het buiten het budget valt en auto's verandert weinig meer aan volgend jaar. Een advies aan RB. Ga eens met de boekhouder van MB om de tafel zitten en open een paar andere bedrijven om dingen onder te brengen. Hele goede boekhouders kunnen een goedlopend bedrijf op papier verlies laten draaien
Grauw
Precies doe als MB en begin een bedrijfje dat aerodynamische boten ontwerpt.
Peterindelft
Waar is die live uitzending dan? Ik hoop dat ook de getallen van Mercedes en Ferrari naar buiten komen. Zijn die dan zo dom geweest om maar 144, 500 M uit te geven?
Ronnie_1968
Een mooie uitdaging voor RB om volgend seizoen MB en Ferrari nog een keer de titel te pakken
Macanta
1 miljard voor de FIA kunnen ze wel een paar spionnen mee vangen en een lek dichten en de andere teams de mond snoeren. Regels verduidelijken is geen overbodige luxe.
Yrrah50
Persoonlijk vindt ik de straf buiten proporties. Maar goed het is zo als het is boek dicht en door. Ben ervan overtuigd dat RB nog gemotiveerder aan de start zal staan dan ze al waren. FIA zal aan de gang moeten om het lek boven te krijgen het kan niet waar zijn dat dusdanig gevoelige gegevens al naar buiten komen terwijl er niks officieel is gemeld. Kan de FIA die 7 miljoen voor gebruiken om te onderzoeken en desbetreffende personen per direct te ontslaan. Boek is nu dicht ook voor andere teams is er geen protest mogelijk. En die 7 % minder runs tov de 70% Hebben ze al voorsprong op de rest. Die zijn nog altijd bezig met oplossen van stuiteren waar de RB geen last van heeft. Daarbij het hoger zetten van de vloer zal ook voor RB minder erg zijn want ze rijden al veel hoger dan de rest van het veld. Lang leve Newey en ontwerpteam. Ik durf hem wel aan de laatste 3 races vallen ook nog ten prooi aan RB waarvan Max er minimaal 2 gaat winnen. En hiermee all times most wins pro year wordt.
Angelisa
Dus, als ik het goed begrijp verandert de FIA tussentijds de regels, geeft zelf wel aan dat er geen prestatie voordeel is behaalt, maar straft ondanks dat het het eerste jaar is en ze er zelf ook nog niet helemaal uit zijn wat er nog aangescherpt moet worden. Hebben ze geld nodig bij de FIA? Is dit een andere manier om het veld naar elkaar toe te trekken? Of zijn ze toch meer een Mercedes Club dan een race club. We gaan het zien in de komende jaren. Feit blijft dat de FIA niets ongemoeid laat om er een zooitje van te maken, dat dan weer wel.
Ina Bouman
Hopelijk is het nu dan ook echt klaar en kunnen we ons weer richten op het echte werk en niet op de soapverhalen