Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Helmut Marko

Marko: 'Geen nummer één-beleid bij Red Bull, maar Verstappen is sneller'

Helmut Marko laat weten dat Red Bull geen nummer één- en twee-coureurs heeft, maar legt tegelijkertijd uit dat Max Verstappen consistenter én sneller is dan teamgenoot Sergio Perez. Hierdoor zijn bijvoorbeeld teamorders (nog) niet nodig.

Verstappen Perez
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Red Bull-adviseur Helmut Marko legt uit dat het team geen nummers één en twee hebben aangewezen bij haar coureurs Max Verstappen en Sergio Perez. Volgens Marko is dit ook niet nodig, want er is duidelijk een coureur die beter presteert en dat is Verstappen. Teamorders zijn dus niet nodig, zo is hij van mening.

Het verschil tussen Perez en zijn Nederlandse teamgenoot is daar namelijk te groot voor. "We hebben geen teamorders of nummer één-beleid. Als je de resultaten vergelijkt is het vier overwinningen voor Max en één voor Perez", legt hij uit in gesprek met RTL/ntv. "Hij (Verstappen, red.) is consistenter en gekeken naar snelheid is Max degene die domineert. We zien verder wel hoe het zich ontvouwt."

Marko: 'Daarom zat Verstappen achter Perez'

Perez was tijdens het afgelopen raceweekend in Monaco vrijwel het hele weekend sneller dan Verstappen. De Mexicaan, die een contractverlenging bij Red Bull in de pocket heeft, won de race en kwalificeerde zich op zaterdag ook al boven zijn teamgenoot. Volgens Marko had dit een reden. "Dat Verstappen problemen had met één specifieke bocht zorgde ervoor dat hij telkens achter Perez zat."

Verstappen is dan ook nog niet helemaal tevreden met zijn bolide. "Het besturen van de auto ligt hem nog niet helemaal lekker. Hij wil een auto met zo veel mogelijk grip aan de voorkant", aldus Marko, die juist verbetering bij Perez ziet. "Hij is er op vooruitgegaan door de reglementswijzigingen en gaat steeds beter om met de auto. We moeten echter nog steeds werken aan de betrouwbaarheid, want drie uitvalbeurten is te veel."

Ook interessant:

Verstappen moet wederom boven zijn Red Bull uitstijgen

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken we uitgebreid vooruit op de GP van Azerbeidzjan, maar staan Tom Coronel en co. ook stil bij alle andere gebeurtenissen in F1. Wat te denken van de contractverlenging van Sergio Perez? Beluister de nieuwe podcast hieronder.

15 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
RN365-podcast Direct na de zomerstop weten we of Verstappen kampioen wordt