Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Marko: 'Geen nummer één-beleid bij Red Bull, maar Verstappen is sneller'

Helmut Marko laat weten dat Red Bull geen nummer één- en twee-coureurs heeft, maar legt tegelijkertijd uit dat Max Verstappen consistenter én sneller is dan teamgenoot Sergio Perez. Hierdoor zijn bijvoorbeeld teamorders (nog) niet nodig.

Red Bull-adviseur Helmut Marko legt uit dat het team geen nummers één en twee hebben aangewezen bij haar coureurs Max Verstappen en Sergio Perez. Volgens Marko is dit ook niet nodig, want er is duidelijk een coureur die beter presteert en dat is Verstappen. Teamorders zijn dus niet nodig, zo is hij van mening. Het verschil tussen Perez en zijn Nederlandse teamgenoot is daar namelijk te groot voor. "We hebben geen teamorders of nummer één-beleid. Als je de resultaten vergelijkt is het vier overwinningen voor Max en één voor Perez", legt hij uit in gesprek met RTL/ntv . "Hij (Verstappen, red.) is consistenter en gekeken naar snelheid is Max degene die domineert. We zien verder wel hoe het zich ontvouwt."

Marko: 'Daarom zat Verstappen achter Perez'

Perez was tijdens het afgelopen raceweekend in Monaco vrijwel het hele weekend sneller dan Verstappen. De Mexicaan, die een contractverlenging bij Red Bull in de pocket heeft, won de race en kwalificeerde zich op zaterdag ook al boven zijn teamgenoot. Volgens Marko had dit een reden. "Dat Verstappen problemen had met één specifieke bocht zorgde ervoor dat hij telkens achter Perez zat." Verstappen is dan ook nog niet helemaal tevreden met zijn bolide. "Het besturen van de auto ligt hem nog niet helemaal lekker. Hij wil een auto met zo veel mogelijk grip aan de voorkant", aldus Marko, die juist verbetering bij Perez ziet. "Hij is er op vooruitgegaan door de reglementswijzigingen en gaat steeds beter om met de auto. We moeten echter nog steeds werken aan de betrouwbaarheid, want drie uitvalbeurten is te veel."

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'