Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Marko hoopt niet dat Verstappen de wereldtitel in Singapore al verovert

Max Verstappen kan zijn tweede wereldtitel al veiligstellen in de Grand Prix van Singapore. Red Bull-adviseur Helmut Marko hoopt echter helemaal niet dat dat gaat gebeuren en wil liever wachten op de GP van Japan.

De kans dat Max Verstappen de wereldtitel in Singapore al verovert is zeker aanwezig, maar dan moet het wel erg slecht gaan bij Charles Leclerc. Ook Sergio Perez en George Russell kunnen op papier nog de wereldtitel binnenhalen. Volgens Helmut Marko is het echter een kwestie van tijd voordat Verstappen de titel wint. Hij hoopt op de GP van Japan. "Als we het over de marketing hebben, dan is het winnen van de wereldtitel veel beter in Japan vanwege ons partnerschap met Honda", laat hij weten aan ORF . "Maar over het algemeen mogen we er van uitgaan dat Max wereldkampioen wordt dit jaar. Het is een kwestie van tijd."

Marko looft progressie Red Bull in 2022

In de eerste races van het huidige Formule 1-seizoen was Ferrari nog het te kloppen team. Naar mate het seizoen vorderde, werd Red Bull juist sterker en sterker. Marko looft zijn team. "Na drie races stonden we 46 punten achter. Dit kwam vooral door het overgewicht van de auto. De eerste uitvalbeurt werd ook veroorzaakt door een gewichtsbesparende maatregel." "De tweede uitvalbeurt werd veroorzaakt door een technisch probleem. Door het overgewicht brak de auto door de vooras", zo legt Marko uit. Hierna werd actie ondernomen. "We hebben het gewicht succesvol gereduceerd met ongeveer twee of drie kilo per race." Verder lag de focus bij het doorontwikkelen van de RB18 vooral op de voorkant van de auto. "Max heeft een voertuig nodig met veel grip aan de voorkant, zodat het heel gemakkelijk instuurt. Wat er verder gebeurt aan de achterkant, dat maakt voor Max niet uit. Onze auto werd beter en beter, terwijl Ferrari technische problemen ondervond. Er waren ook fouten van de rijders en naar mate de tijd vorderde, kregen wij een comfortabele voorsprong", aldus Marko.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi