Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Helmut Marko

Marko hoopt niet dat Verstappen de wereldtitel in Singapore al verovert

Max Verstappen kan zijn tweede wereldtitel al veiligstellen in de Grand Prix van Singapore. Red Bull-adviseur Helmut Marko hoopt echter helemaal niet dat dat gaat gebeuren en wil liever wachten op de GP van Japan.

Verstappen
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De kans dat Max Verstappen de wereldtitel in Singapore al verovert is zeker aanwezig, maar dan moet het wel erg slecht gaan bij Charles Leclerc. Ook Sergio Perez en George Russell kunnen op papier nog de wereldtitel binnenhalen. Volgens Helmut Marko is het echter een kwestie van tijd voordat Verstappen de titel wint. Hij hoopt op de GP van Japan.

"Als we het over de marketing hebben, dan is het winnen van de wereldtitel veel beter in Japan vanwege ons partnerschap met Honda", laat hij weten aan ORF. "Maar over het algemeen mogen we er van uitgaan dat Max wereldkampioen wordt dit jaar. Het is een kwestie van tijd."

Marko looft progressie Red Bull in 2022

In de eerste races van het huidige Formule 1-seizoen was Ferrari nog het te kloppen team. Naar mate het seizoen vorderde, werd Red Bull juist sterker en sterker. Marko looft zijn team. "Na drie races stonden we 46 punten achter. Dit kwam vooral door het overgewicht van de auto. De eerste uitvalbeurt werd ook veroorzaakt door een gewichtsbesparende maatregel."

"De tweede uitvalbeurt werd veroorzaakt door een technisch probleem. Door het overgewicht brak de auto door de vooras", zo legt Marko uit. Hierna werd actie ondernomen. "We hebben het gewicht succesvol gereduceerd met ongeveer twee of drie kilo per race."

Verder lag de focus bij het doorontwikkelen van de RB18 vooral op de voorkant van de auto. "Max heeft een voertuig nodig met veel grip aan de voorkant, zodat het heel gemakkelijk instuurt. Wat er verder gebeurt aan de achterkant, dat maakt voor Max niet uit. Onze auto werd beter en beter, terwijl Ferrari technische problemen ondervond. Er waren ook fouten van de rijders en naar mate de tijd vorderde, kregen wij een comfortabele voorsprong", aldus Marko.

Ook interessant:

Verstappen moet even wachten op zijn tweede Formule 1-wereldtitel

De Grand Prix van Singapore staat voor de deur en dat betekent natuurlijk dat de mannen van RacingNews365 in de nieuwste Formule 1-podcast weer uitgebreid vooruitblikken op het raceweekend. Beluister de podcast hieronder!

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Singapore 2022 RN365 Nieuwsdossier

18 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Verboden FIA grijpt in en verbiedt Mercedes innovatie-per direct