In recente weken is de wielophanging van de Red Bull RB20 geïdentificeerd als de mogelijke achilleshiel van het team van Max Verstappen. De auto laat zich weinig gewillig over hobbels en kerbstones sturen, waardoor het onder andere in Monaco een lastig verhaal werd.
Ook in Canada worden soortgelijke uitdagingen verwacht. Het simpelweg hoger afstellen van de auto is geen optie, want dat zou de aerodynamische werking van de onderkant van de auto, die juist afhankelijk is van een zo laag mogelijke afstelling, tegenwerken.
Helmut Marko geeft in gesprek met F1-Insider echter aan dat hij gelooft dat er zeker nog circuits komen waar Red Bull ouderwets superieur kan zijn. "En zo niet, dan hebben we daadwerkelijk probleem", zo voegt hij daar alsnog wel aan toe.
Maar ook dan heeft Red Bull nog een troef achter de hand, zo meent de Oostenrijker. "Ik geloof heilig dat de Max Verstappen-factor doorslaggevend kan zijn op circuits die ons minder goed liggen. Hij verkeert in topvorm en maakt het verschil. Er is geen andere coureur die elke ronde op de limiet kan rijden zonder fouten te maken."
Ook interessant:
Wat scheelt eraan bij Red Bull? Moeten fans zich zorgen gaan maken na de Grand Prix van Monaco? Moet Max Verstappen zich wellicht zorgen gaan maken? Joris Mosterdijk, Tom Coronel en Ruud Dimmers vellen hun oordeel in een kakelverse podcast van RacingNews365!
Bekijk de podcast liever op Youtube? Dat kan hier natuurlijk ook!
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!