De snelheid van Mercedes op de rechte stukken was in Jeddah 'normaal' te noemen. De extreme snelheidsverschillen lijken sinds de gedane aanpassingen aan de achtervleugel, en FIA-tests, tot het verleden te behoren. Red Bull-adviseur Helmut Marko is dan ook opgetogen. "Het zijn veel snelle bochtencombinaties. Dat betekent ook dat Mercedes haar auto niet zo ver kan laten zakken", waarmee hij doelt op de veelbesproken achterwielophanging van de W12. "Jet moet de set-up hier goed krijgen voor de verschillende bandencompounds. We weten nog niet waarmee we ons gaan kwalificeren."
Marko heeft een helder doel voor Verstappen
Kleine verschillen en optimalisaties binnen de set-up gaan mogelijk een groot verschil maken. Alles draait er volgens Marko om, om de banden in het juiste venster te krijgen. "Het zijn nuances. De temperatuur moet goed zijn en we zien dat de asfalttemperatuur minder hard daalt dan de buitentemperatuur, wat ook een verschil maakt." "Over het algemeen zijn we tevreden en we willen proberen om voor Hamilton te starten", aldus de Oostenrijker die zich allerminst neer wil leggen bij een mogelijke dominantie van de Mercedes-coureur, die tijdens de laatste twee Grands Prix heerste.
Meest gelezen