Red Bull gaf Max Verstappen noodgedwongen de opdracht om zijn motor in een lagere setting te zetten tijdens de Grand Prix van Bahrein. Verstappen was op dat moment verwikkeld in het gevecht om de zege met Lewis Hamilton. Marko onthult in gesprek met Formel1.de dat er mogelijke betrouwbaarheidsproblemen waren, doordat de temperatuur van de Honda-motor te hoog opliep. "De problemen waren voornamelijk software gerelateerd en zaten niet in de hardware. Deze problemen kunnen we verhelpen met aanpassingen." De coureurs mogen tijdens de race geen gebruik meer maken van verschillende motorstanden, maar mogen in wel een lagere motorstand selecteren als de betrouwbaarheid van de motor in het geding komt, zoals nu het geval was. Marko geeft tevens meer inzage in het Verstappens probleem met het differentieel. "Aan het begin van de race had hij daar problemen mee en voornamelijk in de laatste sector - het kostte hem drie tienden per ronde." Verstappen wist ondanks zijn problemen een uitstekend tempo aan de dag te leggen en in de slotfase zelfs een inhaalactie te wagen op Hamilton. Hij passeerde de Mercedes-coureur, maar overschreed de tracklimits, waardoor hij zijn leidende positie af moest staan.
Meest gelezen