Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Red Bull Racing

Marko: "Problemen van Red Bull zijn opgelost"

De sfeer binnen Red Bull was na afloop van de vrije trainingen in China aanzienlijk beter dan twee weken geleden in Bahrein. Max Verstappen gaf slechts twee tienden toe op de snelste tijd, maar belangrijker is dat de RB15 zich beter gedraagt.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen liet na afloop van de tweede vrije training al weten dat de balans van zijn Red Bull veel beter is dan in Bahrein. Teamadviseur Helmut Marko is dan ook opgelucht dat het team in China serieus mee lijkt te doen om de ereplaatsen.

"Max maakte nog twee kleine foutjes in zijn ronde, anders hadden we de tijd van Bottas geëvenaard", blikt de Oostenrijker in gesprek met Auto Motor und Sport terug. Belangrijker dan de geklokte tijd over één ronde is dat de long runs er volgens de Oostenrijker uitstekend uitzagen.

"We waren snel, ongeacht welk type bandencompound we monteerden", aldus een tevreden Marko, die in Bahrein Red Bull nog zag worstelen met de zachtere bandencompound. Na afloop van de race in Bahreinen tijdens de tweedaagse test nadien vond het team de oorzaak van enkele van de problemen. De daaropvolgende aanpassingen aan de RB15 lijken vooralsnog uitstekend te werken in China.

"We hadden een probleem met onze aerodynamica, maar wisten dit tijdens de testdagen op te lossen zonder dat daarvoor nieuwe onderdelen nodig waren. We hebben ons huidige pakket iets gewijzigd. Dit was de oplossing voor de korte termijn, in Barcelona (de vijfde race van dit jaar, red.) komt de grote upgrade."

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China