Het semi-stratencircuit van Montreal is normaliter in het voordeel van Mercedes en Ferrari, maar Marko ziet kansen voor Verstappen en Ricciardo. "Met onze goede tractie kunnen wij het tijdverlies op de rechte stukken compenseren", laat Marko aan Auto Motor und Sport weten. Bovendien neemt motorleverancier Renault een verbeterde krachtbron mee naar Canada. "In tegenstelling tot Mercedes presteert onze auto ook goed in verkeer. Zelfs als we niet vanaf pole starten kunnen we dicht achter onze concurrenten rijden. Dat geeft ons ook tactische mogelijkheden aangezien onze bandenslijtage lager ligt dan bij de concurrentie."
Daniel Ricciardo won de GP van Monaco uiteindelijk met zeven seconden voorsprong, maar volgens Marko had dit gat veel groter kunnen zijn. De Australiër moest immers van zijn gas door technische problemen. "Als Ricciardo zijn echte tempo kon rijden dan hadden we Mercedes en Ferrari gedwongen om een tweestopper te maken. Hun banden hadden ondanks de langzame rondetijden al veel te lijden." Marko is zeer tevreden over het vormpeil van Renault en de ontwikkeling van de RB14. "We hebben een geweldige auto en de upgrade van Barcelona vormt de nieuwe basis. Zonder onze technische problemen in Bahrein en de botsing in Baku deden we volop mee in de titelstrijd."
Meest gelezen