Aan de hand van topontwerper Adrian Newey verschijnt Red Bull vaak met enkele vernuftige trucjes aan de start van een seizoen. Jaren lang werd het Oostenrijkse team geroemd om haar chassis, maar de afgelopen jaren lijkt het team van Max Verstappen en Alexander Albon ook op dat gebied voorbijgestreefd te zijn door Mercedes. De W11, waarmee Lewis Hamilton afstevent op zijn zevende wereldtitel, ligt als het ware op rails, terwijl Verstappen en Albon vooral aan het begin van dit seizoen veel balansproblemen ervoeren met hun Red Bull RB16. In 2021 moet dat compleet verleden tijd zijn en wordt het tijd dat Red Bull weer het beste chassis van de grid heeft, zo meent Helmut Marko. Hij gelooft er heilig in dat dat kan lukken. Het duurde dit seizoen even voordat de balansproblemen waren opgelost, maar nu de updates elkaar aan de kant van Red Bull in een rap tempo opvolgen, heeft de Red Bull-adviseur er goede hoop op dat 2021 succes moet brengen naar de renstal, zo vertelt hij in gesprek met het Duitse Sky Sports . "We zijn de goede weg ingeslagen. De doorontwikkeling van onze bolide pakt op dit moment goed uit. Dat zag je wel tijdens de Grand Prix op de Nurburgring. Het duurde even voordat we updates konden introduceren die de balansproblemen verhielpen, maar dat kwam doordat de races elkaar dit jaar zo snel opvolgden." "Wat betreft het chassis zijn we ervan overtuigd dat we weer terug zullen komen op het punt waar Red Bull hoort te staan, namelijk op het punt dat we het beste chassis van de grid produceren", zo klinkt hij positief. "Daarom ontwikkelen we de auto ook zo snel door tot aan de laatste race van het seizoen, want wat we dit jaar doen kan ook grotendeels worden meegenomen naar de auto voor volgend seizoen", aldus Marko. In hoeverre staat Red Bull onder druk om Albon vanwege de Thaise steun te behouden als teamgenoot van Verstappen? Dit en nog veel meer in de nieuwste F1-podcast met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen