Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

F1-stand

  • 1 KVY
  • 2 MAG
  • 3 GIO
VT1 vr 03 jul 11:00 12:30
VT2 vr 03 jul 15:00 16:30
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2020

Marko sceptisch over plannen voor tweetaktmotoren in de Formule 1

Onlangs maakte Formule 1's chief technology officer, Pat Symonds, bekend te broeden op een plan om in de toekomst met tweetaktmotoren te gaan rijden. Red Bull-adviseur Helmut Marko loopt nog niet bepaald warm voor dat idee.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Pat Symonds sprak op een conferentie voor energiezuinige motorsport zijn wens voor tweetaktmotoren in de Formule 1 uit: "Ze zijn veel efficiënter, produceren een beter geluid en de typische problemen van weleer zijn geen issue meer", zo onderbouwde hij zijn opmerkelijke wens.

In gesprek met het Duitse Auto Bild zegt Red Bull-adviseur Helmut Marko op voorhand niet heel erg gecharmeerd te zijn van het idee: "Het verhaal komt op mij een beetje carnavalesk over, maar ik zal mijn technici er zeker naar vragen", aldus de Oostenrijker.

"Het is wel belangrijk dat we weten hoeveel pk's we uit zo'n motor kunnen halen en hoe efficiënt we ze werkelijk in kunnen zetten. Met het oog op de toekomst is het ook belangrijk om te weten of we ze kunnen laten lopen op duurzamere brandstoffen", vervolgt Marko, die zijn vraagtekens duidelijk niet onder stoelen en/of banken steekt.

Tot en met 2024 houdt de Formule 1 in grote lijnen vast aan de huidige motorformule op basis van hybride V6-turbomotoren. Wat er daarna voor in de plaats komt, is vooralsnog onduidelijk, maar de voorkeur van Symonds is duidelijk.

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

8 reacties

    Breaking Mercedes ontkent motorprobleem voor Hamilton