We gaan even enkele weken terug in de tijd. Het verhaal ging namelijk dat sommige teams water in de banden spoten om zo de interne temperatuur wat lager te houden. Het zou daarbij zijn gegaan om ongeveer 50 milliliter. Na de Grand Prix van Singapore is dat trucje verboden. De FIA en Pirelli hebben zelf ontkend dat het trucje door de teams is toegepast in Singapore en de races daarvoor, maar Helmut Marko denkt er het zijne van.
"Het was ongelooflijk hoe snel Lando Norris kon blijven rijden, met name ook richting het einde van de race. Onze banden waren volledig op. We maakten geen schijn van kans."
Maar hoe anders was dat in Brazilië. Verstappen kon de race pace in de sprintrace bijvoorbeeld prima volgen, óók richting het einde van de race: "In de sprint in Sao Paulo waren we plots sneller dan McLaren en Ferrari, ook al hadden we zelf niks veranderd. Opeens hadden zij echter te kampen met hoge bandenslijtage. Dat is wel heel erg vreemd..."
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!