Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Helmut Marko

Marko verklaart frustraties Verstappen over Red Bull

Max Verstappen is al langere tijd totaal niet tevreden met de RB20. Red Bull werkt met man en macht aan een oplossing. Helmut Marko verklaart nu zeer in detail waar Verstappen zo gefrustreerd over is.

Verstappen race Singapore
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De strijd om de wereldtitel is de laatste tijd helemaal losgebarsten sinds Red Bull grote problemen kent met de RB20. In Austin moet er een grote update komen, die de Red Bull-bolide weer in het gareel moet krijgen. Max Verstappen hoopt dan ook dat de aanstaande update er voor zal zorgen dat hij zijn vierde wereldtitel binnen kan halen.

Echter wat nu precies de problemen zijn waar Red Bull mee te maken heeft, bleef altijd een beetje in het midden. Tot nu, want Helmut Marko vertelt bij Sport.de precies wat er mis ging: "Er moet meer snelheid zijn en de auto moet in een breder werkvenster werken. Ik ga ervan uit dat het (de Austin-update red.) gaat werken. De eerste veranderingen hebben een positief effect gehad in Singapore. Ze waren de eerste stap."

"Momenteel is McLaren snel op elk circuit, met elke band en bij elke temperatuur," zo vervolgt Marko zijn verhaal. "Over het geheel genomen is de combinatie Norris/Piastri op dit moment zeker sterker dan wij. Dan is er ook nog het feit dat Mercedes, afhankelijk van het type circuit, ook over een winnende auto kan beschikken. Ferrari zit ook in een stijgende lijn. Het zou kunnen dat er een viervoudige strijd ontstaat. Het grote voordeel is de Max-factor. Als de auto's hetzelfde zijn, kan hij extra prestaties leveren."

"We moeten weer op eigen kracht winnen. We moeten Verstappen een auto geven waarin hij kan pronken met zijn capaciteiten. De auto moet ook op de limiet weer werken. Om zijn capaciteiten optimaal te kunnen benutten heeft Verstappen een zeer sterke achterkant nodig. Een auto met onderstuur kan hij niet gebruiken. Het meest vervelende was dat de auto heen en weer schommelde tussen onderstuur en overstuur en geen voorspelbaarheid had voor hem", aldus een open Marko. Volgens de Oostenrijker zal Verstappen weer dominant zijn zodra die onvoorspelbaarheid is opgelost.

De 81-jarige is dan ook van mening dat de wereldtitel van Verstappen niet meer in gevaar komt: "McLaren is overal snel en beschikt over twee topcoureurs, maar we gaan ervan uit dat we deze relatief comfortabele voorsprong kunnen behouden en misschien zelfs kunnen uitbreiden."

Ook interessant:

De titelstrijd in de Formule 1 nadert de ontknoping. Max Verstappen moet in de laatste zes races een voorsprong van 52 punten verdedigen op Lando Norris, die steeds dichter naar de wereldkampioen toe kruipt. Maar Verstappen lijkt niet echt te kunnen rekenen op steun van Sergio Perez, toch?! Joris Mosterdijk, Ruud Dimmers en Tom Coronel bespreken het in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!

We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.

Abonneer, reageer en win!

Praat mee!

Viaplay
x