Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Marko onthult: "Verstappen reed zelfs toen nog anderhalve seconde sneller!"

Met speels gemak won Max Verstappen de Grand Prix van Oostenrijk. Hij reed tevens de snelste ronde, waar hij bijzonder weinig moeite voor moest doen.

In Oostenrijk finishte Max Verstappen de tweede race op zo'n achttien seconden voor Valtteri Bottas, terwijl de Red Bull-coureur bovendien een extra pitstop had gemaakt. Het was de vierde overwinning van de Nederlander in vijf races en de vijfde Red Bull-zege op rij. Wordt het niet saai zo, zo wordt Helmut Marko gevraagd door Motorsport Magazin . "We hebben geen slechte periode achter de rug. Het is goed om 77 punten te scoren in drie races tijd", zo geniet de Oostenrijker. "Maar als je vooraan rijdt, dan is je leven zoveel makkelijker. Afgelopen zondag was de overwinning nog makkelijker dan de week daarvoor! Momenteel hebben we niet alleen de beste auto en motor, maar ook de beste coureur." Tijdens de eerste pitstop schrok Red Bull even toen ze een snee vonden in de banden van Verstappen. Om een gevalletje Bakoe te voorkomen, haalde het team haar stercoureur daarom naar binnen voor nog een pitstop. "We zagen de snede na de eerste pitstop en daarom besloten we nogmaals een stop te maken." "Niet om de snelste ronde te rijden, die hadden we al lang. Niemand van de anderen had een gratis pitstop kunnen maken. Max liep geen gevaar, maar als je terugdenkt aan Bakoe en je hebt zo'n grote voorsprong, dan maak je gewoon die tweede pitstop. Max reed vervolgens 1,4 of 1,6 seconden sneller, zelfs zonder dat hij volledig gebruik maakte van zijn motorvermogen", verklapt Marko, die verder uitweidt over hoe rustig aan Red Bull het deed. "Ten eerste reden we niet over de kerbstones. We zagen de schade die Hamilton daar was opgelopen, waarop we Max vertelden om er van weg te blijven. Heel veel langzamer ging hij daar niet door, misschien verloor hij een paar honderdste per bocht, maar het was veiliger en qua bandentemperaturen waren we toch soeverein", aldus Marko.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi