Naar verluidt stond er afgelopen een meeting tussen alle betrokken partijen gepland over de invoering van een engine freeze per 2022. Hoewel Formule 1-kopstuk Ross Brawn van niets zei te weten , heeft RacingNews365 dat van meerdere bronnen vernomen. Die stemronde heeft echter nooit plaatsgevonden, omdat de goodwill van de concurrenten van Red Bull niet langer zou bestaan. Red Bull-adviseur Helmut Marko, die met zijn team afhankelijk is van een engine freeze om de beoogde constructie met Honda-motoren te laten slagen, geeft aan dat ondanks het afketsen van een akkoord één en ander niet stil is komen te liggen: "Er volgen meer gesprekken en onderhandelingen", zo wordt hij geciteerd door Motorsport-Magazin . De Oostenrijker heeft wel een idee waarom de goodwill om Red Bull uit de brand te helpen er van het ene op het andere moment niet meer was. De suggestie dat men de voorbereidingstijd van Red Bull wil beperken door een akkoord uit te stellen, komt niet ongeloofwaardig op Marko over. "Dat is denk ik geen verkeerde gedachte", aldus Marko. En de tijd voor Red Bull begint daadwerkelijk te dringen. Hoe eerder men zeker weet met welke motor men in 2022 rijdt, of dat nu een hernoemde Honda-motor is of een Renault-krachtbron, hoe eerder men de nieuwe auto voor 2022 daaromheen kan ontwerpen. Hoe langer een akkoord uitblijft, hoe meer Red Bull en Max Verstappen daar de dupe van worden .
Meest gelezen