Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Marko: "Verstappen gaat geen gekke dingen doen bij de start"

Max Verstappen deelt de eerste startrij zondagmiddag met Lewis Hamilton. Beide coureurs starten op een afwijkende bandencompound, waardoor de eerste ronden erg belangrijk zijn.

Max Verstappen moest alleen Lewis Hamilton voor zich dulden tijdens de kwalificatie voor de Duitse GP. Het gat van ruim drie tienden was groter dan het daadwerkelijke krachtsverschil, aldus teamadviseur Helmut Marko. Volgens hem had de Nederlanders zelfs nog een stuk sneller gekund: "Door een fout in bocht acht verloren we ongeveer twee tienden van een seconde. Dat had ons heel dicht bij de poleposition gebracht, maar het was sowieso een hele lastige opgave om de tijd van Lewis Hamilton te verslaan." Verstappen gaat van start op de zachte band en Hamilton op de medium band. Dit betekent dat de Red Bull-coureur sneller is in de eerste ronden, doordat zijn banden eerder op temperatuur zijn. De keerzijde van de rode band is dat deze sneller slijt dan de medium band. Hierdoor is de start zeer belangrijk voor Verstappen, die er een aanval wil plaatsen op Hamilton. "De eerste ronden zullen erg belangrijk worden, al zal Max bij de start geen gekke dingen gaan doen. Hij is volwassen en weet dat een race niet in de eerste bocht wordt gewonnen", aldus Marko tegenover Auto Motor und Sport . De Oostenrijker heeft nog wel een bijzondere wens qua weersomstandigheden. "Aangezien Max op de soft band van start gaat, hoop ik dat het gaat miezeren. Op die manier zal de zachte band langer meegaan en kunnen we strategisch meer brengen in het gevecht met Mercedes."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal