In Engeland finishte Verstappen voor het eerst in vier races. De vierde positie was een prima resultaat, maar de snelheid van de RB13 van Red Bull was niet goed. Het gat met Mercedes en Ferrari bedroeg meer dan een seconde per ronde en tijdens de kwalificatie zelfs 1,5 seconde. Helmut Marko erkent dat Silverstone niet bracht waar het team op hoopte, maar spreekt over een grote upgrade voor Hongarije. Gisteren sprak teambaas Christian Horner de berichten nog tegen dat de upgrade 'significant' was en sprak over een doorontwikkeling van de auto en temperde de verwachtingen. Zoals zo vaak zitten Marko en Horner qua communicatie niet op een lijn. De Oostenrijkse adviseur is vaak de optimist, maar zet ook erg vaak te hoog in. " In Silverstone was het gat te groot, maar we hebben in Boedapest een grote upgrade. Hopelijk kunnen we veel van onze problemen oplossen en staan we dichter bij de concurrentie," laat hij Nu.nl weten.
Volgens Marko zat een podium er in Silverstone in, maar daarvoor was wel de grote pech van Ferrari nodig. Max Verstappen scoorde tot dusver slechts één podium in tien races, maar Marko voorziet meer podiumplaatsen. Om te beginnen in Hongarije, op het high-downforce circuit de Hungaroring. " Het is mogelijk in Boedapest, maar ook in Singapore. En als het gaat regenen dan zit Max altijd van voren." " Ik ben blij dat we de reeks van uitvalbeurten van Max nu hebben beëindigd. In Engeland had hij de snelste ronde kunnen rijden, als hij in de laatste sector niet was opgehouden door Kvyat. Het toont aan dat we op de goede weg zijn. Mocht Max op het podium komen in Hongarije dan treedt hij daarmee in de voetsporen van vader Jos Verstappen die in 1994 als derde over de finish kwam.
Meest gelezen