© Williams F1

Nieuwsoverzicht

Martini verlaat Williams als titelsponsor

Williams moet op zoek naar een nieuwe titelsponsor. Martini verlaat naar verluidt aan het einde van het seizoen het team.

Moederconcern Bacardi trekt drankmerk terug

Drankgigant Martini bracht in 2014 de iconische merknaam terug in de Formule 1 en werd titelsponsor van het Williams F1-team. Het kenmerkende rood-wit-blauw zal na dit seizoen echter niet meer zichtbaar zijn op de auto's, zo bericht Motorsport.

De publicatie meldt dat Martini naast gesprekken met Williams over een mogelijke verlenging van de deal, ook met andere teams heeft gepraat. Moederconcern Bacardi zou daar echter een stukje voor hebben gestoken, omdat aanwezigheid in de Formule 1 geen strategisch nut meer zou dienen.

Gevraagd naar de hele kwestie, bevestigt teambaas Claire Williams dat de wegen van Williams en Martini scheiden:

"We gaan graag met ze verder, maar de Bacardi Group heeft anders beslist. Die hebben natuurlijk vele merken onder hun hoede en de strategische keuzes voor die merken kunnen met de tijd veranderen."

Williams lijkt zich echter niet direct zorgen te hoeven maken om de financiële situatie. Het heeft recent nieuwe sponsoren aangetrokken in Acronis en SMP Racing, en kan natuurlijk rekenen op belangrijke financiële steun uit de hoek van Lance Stroll.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen