Drankgigant Martini bracht in 2014 de iconische merknaam terug in de Formule 1 en werd titelsponsor van het Williams F1-team. Het kenmerkende rood-wit-blauw zal na dit seizoen echter niet meer zichtbaar zijn op de auto's, zo bericht Motorsport . De publicatie meldt dat Martini naast gesprekken met Williams over een mogelijke verlenging van de deal, ook met andere teams heeft gepraat. Moederconcern Bacardi zou daar echter een stukje voor hebben gestoken, omdat aanwezigheid in de Formule 1 geen strategisch nut meer zou dienen.
Gevraagd naar de hele kwestie, bevestigt teambaas Claire Williams dat de wegen van Williams en Martini scheiden: "We gaan graag met ze verder, maar de Bacardi Group heeft anders beslist. Die hebben natuurlijk vele merken onder hun hoede en de strategische keuzes voor die merken kunnen met de tijd veranderen." Williams lijkt zich echter niet direct zorgen te hoeven maken om de financiële situatie. Het heeft recent nieuwe sponsoren aangetrokken in Acronis en SMP Racing, en kan natuurlijk rekenen op belangrijke financiële steun uit de hoek van Lance Stroll.
Meest gelezen