Max Verstappen en Viaplay hebben een deel gesloten voor meerdere jaren. De unieke samenwerking tussen de Verstappens en de nieuwe F1-zender geeft de kijkers de komende jaren een uniek kijkje in het leven van Verstappen. De fans kunnen genieten van de strijd op de Formule 1-circuits en zien hoe de Nederlander omgaat met de druk in en buiten de paddock. Het fascinerende leven van de pure racer en de mens Max Verstappen komt hierdoor dichterbij dan ooit. Vader Jos Verstappen zal als onderdeel van de deal met regelmaat aansluiten bij het team van F1-analisten van Viaplay in de paddock, met onder meer Mika Hakkinen, David Coulthard en Tom Kristensen. Met 106 Grand Prix starts achter zijn naam en als vertrouwenspersoon van zoon Max, zal Verstappen senior de Formule 1-liefhebber extra inzichten geven gedurende het seizoen.
Verstappen blij met de samenwerking
Max zelf laat weten dat hij blij is met de nieuwe deal, waardoor hij de samenwerking aan gaat met Viaplay. "Ik kijk echt uit naar deze samenwerking met Viaplay, zeker omdat onze ambities om de beste in ons vak te zijn overeenkomen." "Het zal geweldig zijn om samen te werken met Viaplay’s professionele team in de paddock, waaronder David Coulthard, Mika Häkkinen en Tom Kristensen. Ik ben er van overtuigd dat hun ervaring als voormalige topcoureurs van grote toegevoegde waarde zal zijn." "Viaplay is misschien nieuw voor de Nederlandse kijkers, maar de streamingsdienst heeft in het buitenland zijn voetsporen inmiddels verdiend. Het is fantastisch dat we een grote groep fans kunnen trakteren op unieke content die we samen gaan maken", zo laat de Red Bull-coureur optekenen.
Nieuwe zender ook dolblij
Anders Jensen, NENT Group President en CEO is eveneens enthousiast: "Max Verstappen en Viaplay zijn dé perfecte match. Met bijna 100.000 livestream-uren per jaar en een ongeëvenaard rechtenportfolio zijn wij wereldleider in het streamen van sport. Ook Max heeft een dominante plek weten te veroveren en is niet voor niets met trots de 34ste wereldkampioen Formule 1." "We zijn klaar om de sport naar een nog hoger niveau te brengen. We kijken uit naar de intensieve samenwerking met de talentvolle en uiterst charismatische superster", aldus de grote baas, wiens collega het helemaal met hem eens is. Peter Nørrelund, Chief Sports Officer van de NENT Group, vult hem namelijk enthousiast aan. "De Formule 1 is een belangrijk speerpunt voor Viaplay en de samenwerking met Max Verstappen is hier het bewijs van. Viaplay brengt deze fantastische sport op een manier die nog niet eerder is vertoond. Vanuit de mooiste studio’s en live vanaf de paddock verslaan we de sport met unieke toegang tot rijders en analyses van grote sterren als Jos Verstappen, Mika Hakkinen en David Coulthard. De toevoeging van exclusieve content van Max neemt kijkers als nooit tevoren mee in de snelste show op aarde".
Meest gelezen