Het was een wat vreemd beeld voor veel F1-fans. Max Verstappen won ditmaal geen posities bij de start, maar werd gepasseerd door Kevin Magnussen. Daar waar iedereen verwachtte dat de inhaalkoning een briljante actie uit de mouw zou schudden, gebeurde het omgekeerde. Verstappen was op zijn supersoft banden op zoek naar grip en ging daarbij een aantal keren maximaal over de kerbstones of daarbuiten. Volgens voormalig F1-coureur Marc Surer was de Red Bull-coureur zijn auto aan het 'overdriven'. "Dat hij klem kwam te zitten achter Magnussen paste niet in de strategie van Red Bull. Het maakte Max nerveus, zeker toen zijn engineer hem meerdere malen liet weten dat hij hem snel voorbij moest en daarbij de overtake mocht gebruiken", laat Surer aan Motorsport.com weten. Volgens Surer ging Verstappen daarbij over de limiet van zijn auto en vergde hij teveel van zijn banden. Een spin in ronde negen maakte een einde aan het gevecht.
Surer zag ondanks de problemen een ijzersterk Red Bull Racing. De tactiek van het team trekt hij wel in twijfel. "De racepace was prima. Het kwam er niet helemaal uit omdat ze op de hardere banden reden. Verstappen ging over de limieten van zijn auto, mede doordat het team hem teveel pushte. De race van Daniel was uitstekend. Met hem moet men echt rekening houden."
Meest gelezen