Raymond Vermeulen is in zijn functie als manager van Max Verstappen natuurlijk verantwoordelijk voor het behartigen van de belangen van de Red Bull-coureur op en naast het circuit, maar hij is ook de man die het 'merk' Verstappen goed in de markt moet zetten. In het geval van Verstappen betekent dat niet dat hij aan de naamsbekendheid hoeft te werken, want hij is al ongekend populair en zo jong als hij is heeft hij al veel voor de Formule 1-betekend: "In Oostenrijk zitten 27.000 Nederlanders naast het circuit, terwijl die race een paar jaar geleden niet uit verkopen was", aldus Vermeulen in gesprek met Formule 1 Magazine . "Ik durf echter te zeggen dat Max Verstappen niet alleen enkele Grands Prix een duw in de rug heeft gegeven, maar de gehele Formule 1", vervolgt de man die soms zelf nog versteld staat van wat een eenling van nog maar 22 jaar oud teweeg kan brengen. "Ik had nooit verwacht dat zijn populariteit de huidige vormen aan zou kunnen nemen, maar hij is er wel in zijn eentje verantwoordelijk voor dat we weer een Nederlandse Grand Prix hebben, zo is het gewoon. Het is eigenlijk heel raar dat zo'n jong ventje dat voor elkaar weet te krijgen." Gevraagd naar wat Verstappen dan zo in mensen aanspreekt, waardoor hij bijvoorbeeld 27.000 mensen naar Oostenrijk weet te lokken, schetst hij een zo kort en krachtig mogelijk beeld van de 'vechtende sportheld' die Verstappen is: "Hij is twee keer voor de winst gegaan op een baan die Red Bull Racing niet eens ligt."
Meest gelezen