Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen heeft weinig op met Formule E

Elektrisch rijden en zelfs elektrisch racen is de afgelopen jaren sterk in opkomst. De elektrische tegenhanger van de Formule 1, de Formule E, kan Max Verstappen voor alsnog niet bekoren.

Steeds meer grote autofabrikanten stappen in bij de Formule E. De raceklasse waarin 100% elektrisch wordt geracet is in opkomst, waarbij autofabrikanten en gemeenten graag inhaken op het 'groene label' dat de serie draagt. "Elektrisch rijden is de toekomst, dus ik snap de fabrikanten wel", laat Verstappen aan het Algemeen Dagblad weten. Max Verstappen is nog niet erg enthousiast over de huidige vorm van de Formule E, die in zijn ogen veel te langzaam is. "Ik kijk het soms een beetje en ken veel coureurs die er racen. De Formule 1 vind ik veel leuker, dat is en blijft met afstand de koningsklasse van de autosport." De Formule E-bolides zijn volop in ontwikkeling. Daar waar de coureurs nu halverwege de race een pitstop moeten maken om van auto te wisselen, zal dit volgend seizoen verleden tijd zijn. Max Verstappen is erg benieuwd of de serie ook aan snelheid kan winnen. Momenteel is de Formule E langzamer dan de GP3-serie. "Ik ben benieuwd hoe ze met de energie omgaan en of ze die topsnelheid van 280 per uur ook echt gaan halen."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi