Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen: 'Motoren zijn te dominant in de Formule 1'

Nog slechts één race is er te gaan in het huidige Formule 1 seizoen. Een seizoen dat Max Verstappen niet helemaal datgene bracht als waar hij op had gehoopt. Hoogste tijd dus om alvast vooruit te blikken naar het nieuwe Formule 1 seizoen!

Tijdens Exact Live werd de jonge Nederlander voor zijn eigen site uitgebreid aan de tand gevoeld over het nieuwe Formule 1 seizoen. Een seizoen waarin de RB14 hem hopelijk meer succes brengt dan de huidige RB13. Achter de schermen wordt er inmiddels al hard gewerkt aan de nieuwe auto maar Max Verstappen kan er helaas nog weinig over loslaten. "Dat is op dit moment nog moeilijk te beantwoorden. Ze zeggen dat het er positief uitziet, maar je weet niet wat de concurrentie doet. Ik hoop dat we er vanaf het begin bij zitten in plaats van dat we ons weer moeten opwerken. Dat is namelijk niet de bedoeling. Op motorisch gebied moet het natuurlijk ook een stuk beter, dus ik ben benieuwd wat we krijgen.”

Voor het nieuwe seizoen worden er weinig veranderingen doorgevoerd aan de motoren. Wat wel wordt doorgevoerd, tot grote onvrede van een aantal coureurs, is de Halo. Ook Verstappen is hier geen voorstander van. "Ik vind het helemaal niks. Ik kijk er ook niet naar uit om er mee te rijden. Je verliest zicht en het hoort gewoon niet op een Formule 1-auto." Tenslotte geeft de twintigjarige Red Bull coureur alvast wat tips aan de nieuwe Formule 1 eigenaren. "Een groot punt is de motorsituatie, de power units moeten gelijker worden. Een team moet wat betreft het winnen van races niet afhankelijk zijn van de motor. Voor de rest natuurlijk meer geluid, dat hangt er mee samen. En er moeten niet te veel races zijn, in ieder geval niet meer dan eenentwintig."

Viaplay
x
FIA geeft uitleg over cruciaal safety car-moment met Norris in Miami