Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Max Verstappen: 'Inhalen was in 2016 veel leuker dan nu'

Met de nieuwe auto's en de bredere banden is het inhalen in de Formule 1 een stuk lastiger geworden. Ook Max Verstappen geeft toe dat het inhalen hem nu minder voldoening geeft dan tijdens zijn eerste twee jaren in de Formule 1.

"In 2016 vond ik het inhalen veel leuker. Je kon elkaar beter volgen en dat gaf meer voldoening. Sinds 2017 is het een stuk moeilijker en minder leuk om echt tegen elkaar te racen. De remafstand is korter en het is gewoon lastiger om elkaar te volgen. Daarnaast kan de auto ook vreemde bewegingen maken en opeens uitbreken." Niet alleen de nieuwe auto's geven Verstappen qua inhalen minder voldoening, ook vindt de Red Bull coureur het niet nodig dat er zoveel verschillende bandencompounds zijn.

In een exclusief interview met zijn eigen site Verstappen.nl licht hij dit toe. "Ik zou alleen een zachte en een harde band willen. De mensen hoeven uiteindelijk niet te weten of het nu een ultrasofts of een supersofts is. Als je naar het circuit gaat dan noem je de ultrasoft gewoon de zachte band en de soft de harde band. Ik denk dat het de mensen niet uitmaakt hoe zacht de band eigenlijk is."

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"