"Max is nog altijd lerende", schijnt Van der Zande voor Racingnews365 zijn licht over de kwestie. “Wat we in de afgelopen jaren hebben gezien is ongelooflijk, maar vergeet niet dat het ook ongelooflijk is dat het af en toe goed ging. Hij heeft mensen geraakt, bijvoorbeeld met zijn voorvleugel. Het is millimeterwerk: blijft het ding eraan hangen of gaat het fout? Kleine touches gingen vaak goed, dat is vakwerk, maar het kan niet altijd goed gaan.” Van der Zande haalt kampioenschapsleider Lewis Hamilton aan als voorbeeld. “Max neemt altijd honderd procent risico. Hamilton heeft net zoveel talent, alleen hij weegt het risico wat vaker af. Ga ik voor honderd, of misschien wel 95 procent? Behaal ik dan beter, of zekerder resultaat? Max is dat aan het oefenen, hij leert nog steeds, af en toe over de streep gaan is ook niet erg. Als het altijd maar goed gaat dan leer je ook niet. Aan de andere kant is het ook makkelijker praten als je in een betere auto zit.” “In de snelste auto van het veld hoef je materiaal wat minder te forceren, inhaalacties wat minder te forceren, hoef je minder laat te remmen, de banden minder gebruiken. Het gaat allemaal net iets makkelijker. Ik denk dat dat ook meespeelt. Max compenseert voor de auto. Aan hem om professionaliteit in te bouwen en dat te doen zonder dat hij schade rijdt.”
Meest gelezen