Vorig jaar beschadigde de Nederlander zijn Red Bull zwaar in een van de vrije trainingen en dit jaar was het de beurt aan onder andere Carlos Sainz en Fernando Alonso. Het Spaanse tweetal liep schade op aan de onderkant van hun bolides. Grote vraag daarbij is wel of de kerbstones het probleem zijn, of de rijders die er vol overheen gaan en daarbij de baan een paar meter breder maken. "Weer die gele kerbs. Ik had niet al teveel schade aan de auto, maar ik vind deze kerbs niet geschikt voor de Formule 1. Onze auto's zijn niet ontworpen voor dit soort kerbs." Vorig jaar oordeelde de wedstrijdleiding in eerste instantie dat de coureurs maar binnen de baan moesten blijven, om daar op zaterdag op terug te komen.
Het begin van de tweede vrije training zagen we Max Verstappen in de garage staan. Het team werkte hard aan de Red Bull om remproblemen te verhelpen. Een euvel wat de Nederlander al vaker parten speelde. " Een van de connectoren van de remmen was niet goed aangesloten. Hierdoor moesten we de gehele vloer van de auto weer verwijderen, waardoor ik tijd verloor." " De training zelf ging best wel goed en we hebben ons programma af kunnen ronden. Met de balans van de auto ben ik nog niet helemaal tevreden, maar ons tempo was. goed. We lijken er weer goed bij te zitten en het is afwachten hoe dat morgen is." Veel Nederlandse fans hopen op regen tijdens de kwalificatie en race. Vandaag bleef de voorspelde regen uit, maar mocht deze er wel komen dan heeft dit grote gevolgen voor de uitslag. Verstappen zelf is een erkend regenrijder en liet eerder al weten dat de regen wat hem betreft welkom is.
Meest gelezen