De GP van Maleisië draaide uit op een 1-2 voor Red Bull, waarbij Max Verstappen en Daniel Ricciardo een hevig gevecht hadden voor de leiding van de race. " Vorig jaar hadden we een mooie 1-2 in Maleisië. Daniel en ik hadden een gaaf wheel-to-wheel gevecht, maar we gaven elkaar genoeg ruimte en kregen het publiek op de banken. We behaalden er een fantastisch resultaat voor het team." Na de hitte in Singapore rijden de coureurs volgende week in Maleisië waar de omstandigheden soortgelijk zijn. Verstappen zelf heeft zich goed voorbereid op deze races. "Singapore en Maleisië zijn twee erg warme en vochtige races. Doordat ze direct achter elkaar vallen maakt dit het eenvoudiger voor ons qua training en voorbereiding op deze condities. Desondanks blijft het fysiek altijd zeer uitdagend. Dat geldt ook voor onze pitcrew die de hele dag in hun overalls loopt. Ik weet zeker dat die mannen ook een paar kilo's verliezen tijdens het weekend." Direct na de GP van Maleisië verhuist het Formule 1 circuit naar Japan, waar een week later de race op Suzuka op de kalender staat. Een circuit waaraan Max Verstappen goede herinneringen koestert. In 2014 maakt hij er voor Scuderia Toro Rosso zijn F1-debuut tijdens de eerste vrije training. " Tussen de races door brengen we wat tijd in Tokyo door voordat we naar Suzuka afreizen. Japan is een land met veel nieuwe ervaringen en het is gaaf om er enkele dagen door te brengen voor de start van het GP-weekend."
" Veel mensen zeggen dat de Japanse F1-fans een tikkeltje gek zijn, maar ik vind ze gewoon erg gepassioneerd wat mooi is om te zien." " Suzuka zal altijd een speciale plaats zijn voor me aangezien ik daar mijn F1-debuut maakte en het is een echte old-school circuit. Mijn favoriete bocht is de Esses in de eerste sector, maar het is tevens de lastigste sector van het circuit. Je moet hard werken om je set-up daar goed voor elkaar te hebben."
Meest gelezen