Max Verstappen en Daniel Ricciardo wisselden voor aanvang van de GP van Italië naar een nieuwe motor. Doordat dit reeds het vijfde exemplaar was kreeg het Red Bull-duo toen al een flinke gridstraf. Met nog vier races te gaan wacht een nieuwe gridstraf voor beide coureurs. Red Bull weet dat de Renault-motor achterin de RB13 het geen vier races meer vol kan houden. Adviseur Helmut Marko bevestigde tegenover Auto Motor und Sport dat een motorwissel nodig is. Waar de gridstraf geïncasseerd wordt is nog onduidelijk. Volgens Marko wil het team daar twee races voor uittrekken om de kansen van het team te spreiden. Verstappen zelf geeft de voorkeur om in Mexico achteraan te starten. " We moeten nog één keer wisselen naar een nieuwe motor en daardoor achteraan starten. We willen de gridstraffen in verschillende races nemen, om zo nog één auto per race vooraan te houden", laat Marko weten.
Het is volgens hem ook niet realistisch om Ferrari nog in te halen in het WK bij de constructeurs. Red Bull kijkt tegen een grote achterstand van 92 punten aan met nog vier races te gaan. Voor Max Verstappen is het te hopen dat een nieuwe motor geen einde maakt aan zijn succesvolle oktobermaand. Eindelijk is de Nederlander verlost van alle pech. Dit resulteerde in een zege in Maleisië en een tweede plaats in Japan.
Meest gelezen